Is er al een highscore aan hoeveel derden cookies worden doorgegeven?
CM mikt alleszins hoog met 836
Wel benieuwd waarom ze zo een hoog aantal partners nodig hebben. Lijkt mij eerder een foute setup van hun consent management platform?
Ik kan mij ergens niet inbeelden dat CM zo een hoog aantal partners heeft.
Ik heb het ze laten weten benieuwd
āWij vinden uw privacy heel belangrijkā daarom delen wij uw gegevens met 836 andere instanties.
Daās heel hoog - maar bij alle websites die aantallen geven (doen ze niet allemaal - of ze steken het heel diep weg) gaat het altijd over honderdenā¦ De GDPR-wetgeving op cookies schiet mijn inziens haar doel helemaal voorbij: waarom verbiedt de Europese wetgeving dit soort praktijken gewoon niet? Ondanks dat we nu allemaal al enkele jaren ganse dagen cookie meldingen wegklikken, blijft het common practice om data te delen met 100-en databoeren. En er is nog altijd geen wettelijke verplichting om bijvoorbeeld door een setting in je browser automatisch al die cookies te weigeren - dat zou pas in het belang van de user/consument zijn. Sommige websites vereisen nog altijd dat je manueel een hele lijst van toggles moet uitzetten, wil je de website kunnen gebruiken. Ik snap niet dat Europa daar geen richtlijnen voor oplegtā¦
Zoals bij veel (technologische) zaken/wetten in Europa.
De insteek is vaak erg goed, de uitwerking laat helaas te wensen over.