De eerste Apple Vision Pro in België!

Nee, hij is er nog niet, maar dat zal nu écht niet lang meer duren.

Volgens Gurman zijn de eerste Vision Pro headsets al onderweg naar distributiecentra in de VS, schijnbaar in voldoende hoeveelheid om Apple-winkels te kunnen voorzien van voorraad voor een lancering in februari.

In 2007 heb ik de eerste iPhone kunnen laten meebrengen door een kennis die in de periode van de lancering in de VS was. Daardoor was ik er toen vroeg bij. Die iPhone ook effectief aan de praat krijgen in België (AT&T SIM-lock) was een ander verhaal (een spannend avontuur zelfs), maar het is gelukt en de rest is geschiedenis.

En kijk, nu staan we aan de vooravond van het tijdperk van Spatial Computing en ik wil dat graag vanaf de eerste rij meemaken. Ik ben een Apple-fanboy (niet van het bedrijf, wel van de hard- en software) en heb m’n zinnen erop gezet om de Vision Pro als een van de eersten (wie weet wel dé eerste?) in België in huis te halen! :grin:

Ik weet het wel, het is een exorbitant duur gadget en de Vision Pro zal wellicht snel ingehaald worden door een lichtere, goedkopere Vision “niet-Pro”, maar dat heb ik er voor over. Ik heb er namelijk wilde (professionele) plannen mee.

Daarom deze oproep: wie heeft hetzelfde snode plan opgevat om zo snel mogelijk Apple’s headset op zijn, haar of hun kop te zetten? Misschien kunnen we samenwerken, of tips uitwisselen over hoe dit best aan te pakken. Liefst zonder zelf op een vliegtuig te hoeven stappen en zonder het dubbele te hoeven betalen van wat ie nu al kost natuurlijk. Alle tips en bedenkingen zijn welkom.

2 likes

Ligt er nog geen developer kit bij In The Pocket, Freddy :eyes:?

1 like

Press release: Apple Vision Pro available in the U.S. on February 2 - Apple

Apple heeft een leuk filmpje klaar. Voor filmliefhebbers.

1 like

Hey Roel, ik heb er ook professionele plannen mee (port van Quest 3 app in ontwikkeling) en ben ook geïnteresseerd om er een hier te krijgen. Of toch minstens af en toe gebruiken om die port op te doen. Ik sta er dus zeker voor open om te kijken of we iets samen kunnen doen.

1 like

Nice! Ik ga je privé contacteren :slightly_smiling_face:

1 like

Toen ik vanochtend mijn ochtendwandeling deed met podcasts in mijn oren, verslikte ik me in mijn cappuccino toen ik plots mijn naam hoorde in de laatste aflevering van Computer Club :grin: Bedankt voor de plug, @Smollie en @Freddy! Mijn dag kon niet meer stuk.

6 likes

Euhm. Kleine update. Na het zien van bijna alle reviews (en die van The Verge was doorslaggevend) heb ik m’n beslissing gemaakt…

season-9-smh-gif-by-the-office

Apple, we zullen nog eens klappen over een jaar of twee, want ik geloof wel keihard in spatial computing.

1 like

Het goede nieuws is dus dat er eentje onderweg is naar In The Pocket en dat de Vrienden van de Show binnenkort eens mogen komen spelen met dat ding!

12 likes

De review van Marques Brownlee is er: https://youtu.be/dtp6b76pMak?si=rgu8fprix7Dep5CG

3 likes

Dat is heel tof!

Fanboy review van Daring Fireball:

1 like

Okay, I pulled the trigger!

Ze verkochten hem toevallig ook bij Polette in de Langemunt…

Casey legt de vinger op de wonde… spatial is niet nodig binnen , ik heb vele schermen…
openbaring ,

maar de technogie en acceptatie is nog zeeeer ver weg om het te laten lukken extern…
laat staan privacy dingen…die kunne komen

1 like

Heeft ITP hem toevallig al ontvangen? :grin:

Hun Instagram zei me vorige week van wel :eyes:

1 like

Wij hebben intussen ook onze vision bij Made. Dit weekend kon ik hem meepakken naar huis. Maar buiten wat testjes vloog die al snel op de kast en bleef die ook het hele weekend op de kast. En volgens mij does that say it all. Te weinig use cases. Je moet een specifieke opdracht hebben om hem te gebruiken, maar even casual opzetten en iets fijn mee doen is er op dit moment nog niet.

Hier hebben ze de AVP al ingezet voor nuttige doeleinden :hushed:

1 like

Heel goede analyse/read van Hugo Barra (ex VP bij Oculus) over de AVP en welke keuzes er waarom gemaakt werden volgens hem.

Ook enkele inzichten in hoe hij de next generation devices ziet van Apple en Meta.