De gemiddelde Belgische gamer is 35 jaar

Gelukkig val ik graag buiten gemiddelden.

https://www.nieuwsblad.be/economie/belgische-gamer-is-gemiddeld-35-jaar-en-speelt-9-uur-per-week/160461535.html

Vlaanderen telt 145 studio’s, veel meer dan ik dacht of wist, goed voor 728 FTE’s.

Welke games speel jij, en waarom?

3 likes

Facebook commentaren waren weer geweldig. " Die hebben niets anders te doen ofwa?"

2 likes

Tegenwoordig enkel Nintendo Switch met mijn zoon (Donkey Kong Bananza, Mario Kart, Mario Odyssey, Minecraft).

Maar vanaf 19 november ga ik mijn Xbox Series X nog eens afstoffen voor GTA VI. Er zijn nog weinig games die mij echt kunnen boeien; maar voor Rockstar maak ik een uitzondering.

vermoedelijk veel Boomers?
Grappig hoe dat gamen iets “verderfelijk” blijft bij Boomers.
Het is ondertussen een hele industrie op zich.

1 like

Zegt dan de HLN boomer die al 20 jaar geen enkele aflevering van Familie mist

3 likes

Ik speel nog altijd Command & Conquer op m’n 486, ik zit boven het gemiddelde zeker? :wink:

2 likes

31 jaar en speel nog steeds original Guild Wars. (heet nu guild wars Reforged)
Het spel zelf is al 20 jaar oud momenteel :face_with_peeking_eye:

Age of Empires II, alive and kicking.

Op events (en die zijn er) zijn 30’ers en 40’ers geen uitzondering.

En Vlaanderen kondigt een paar tandjes bij aan, niet toevallig op dag 1 van Gamescom:

Ikzelf:

• Apex Legends, nog steeds
  • Even It Takes Two gespeeld met de wederhelft
  • Hier en daar wat probeersels - Warzone, Meccha Chameleon, Battlefield 6
  • Een Anbernic liggen voor oldschool games!

En een eigen slow game gebouwd, binnenkort in de app store, om doomscrollen tegen te gaan :eyes:

4 likes

48 jaar en koop enkel discounted games op Steam. Of goedkope Indie games.

3 likes

Welke?

My favourites van het voorbije jaar: Atomic Heart, Ghost of Tsushima, Replaced, Stray, The Alters en The seance of Blake Manor. Vooral The Alters vond ik waanzinnig goed.

2 likes

Over discounted games gesproken, deze tip:

Bij Epic games krijg je elke week een (of soms 2) game(s) gratis en voor niks.

<zuinige 50-something occasional gamer hier>

The Alters ziet er heel straf uit. Moet ik misschien es checken! Al ben ik zeer ongeduldig voor slow pace games.

Hier ook boven het gemiddelde :old_woman:t2:
Recentst uitgespeelde game: Foolish Mortals - een point & click adventure game :green_heart:

Voor de rest nog bezig aan:

• Two Point Hospital (the DLC’s)
  • Star Wars Outlaws
  • Witcher 3 (weeral :see_no_evil_monkey:) Maar heb em ff op pauze gezet tot de remaster uit is
  • Near mage
  • Fez (zo tussendoor soms ne keer)
    En van die digitale versies van board games zoals Pandemic, D&D Lords of Waterdeep, etc…

Waarom?
Goh, de action-adventure games gelijk The Witcher e.d. meestal omdat het verhaal mij aanspreekt en ik gewoon graag met zulke mechanismes game I guess :woman_shrugging:… Hetzelfde voor de point&click games (Thimbleweed Park, Monkey Island, Discworld…)

Two Point Hospital is dan eerder weer eentje voor de nostalgie → flashback naar de Theme Hospital en Dungeon Keeper tijd :smiling_face_with_horns:

1 like

Point Two Hospital ook zéér veel uren in gesleten :hospital:
Fez ken ik vooral door Indie Game The Movie

Misschien beeld ik het mij in, maar ik heb zo’n vage herinnering dat ik die Indie Game The Movie in de Idealabs in Antwerpen destijds gezien heb of zo.

De Ghost-serie is chef’s kiss. Completionisten zonder dat het een sleur wordt.

Star Wars Outlaws ook van genoten.

Control vond ik ook héél goed.

Dying Light The Beast een goeie return to form. Ghostrunner ook goeie parkour/slasher.

Indiana Jones & The Great Circle, verrassend genoeg van de Wolfenstein-makers.

En qua indie: Dave The Diver en Rollerdrome.

1 like

Arc Raiders : Ik ben er hopeloos verslaafd aan :smiley: Loot-Adventure-Shoot game. Leuke wereld, goeie sfeer & niet te kinderachtig. De voice-com & multiplayer & robot-AI (“PVPVE”) maken van iedere game een uniek & spannend verhaal. Het is ook de eerste game waar ik andere spelers niet wil neerschieten, maar wil helpen.

Retro handheld games : Gewoon voor de lol, om met van die handhelds (R36s / Trimui / Mangmi) te ‘tinkeren’.