Al deel geweest van veel podcasts, ook CC, en daarom wou ik zelf de fameuze “Delta emulator” een installeren. Voorwaarden:
IOS 17.5 geinstalleerd, dus check
Wonende in het Waasland, nog steeds deel van EU, dus check.
Echter, in de app store niet terug te vinden. Mis ik iets? Als ik gewoon via de browser naar Delta Game Emulator surf kom ik nochtans wel uit in de app store op de juiste pagina. Moet ik iets specifiek configureren op de telefooN?
In EU is Delta niet beschikbaar via de gewone app store. Maar je kan nu ook alternatieve appstores installeren. Delta kan je downloaden via deze appstore: https://altstore.io/
Hier gedownload via een oud Apple ID account die ik nog had liggen. Apple ID land instellen op USA, specifiek voor apps die enkel in de USA app store te vinden zijn.
Vanaf GBA tot nu.
Mijn favoriete zijn gen 3 (ruby, sapphire en emerald). Elke generatie heeft meestal ook een remake, zo ook generatie 3. Die hebben een remake van red & blue (de OG games): fire red en leaf green.
USA Apple ID is al enkele jaren geleden aangemaakt ondertussen (misschien strenger nu?). Ik zie dat ik een random adres in San Francisco gebruikt heb en payment method op “None”. Misschien werkt dit enkel als je registreert via iOS? Anyway niet echt nodig met de altstore
Hier Pokémon Heartgold (DS), THPS2 (GBA), Mario Kart (N64), Donkey Kong (N64), Donkey Kong Country (SNES), Super Mario Bros (NES) En dan screen mirror via Airplay
Apple ID aanmaken (via web)
(Je kan belgische telefoonnummer gebruiken om te verifiëren.
Uitloggen uit app store
Inloggen met nieuw account
Delta app zoeken
“Get” klikken.
Je krijgt melding van “eerste” bezoek aan store.
→ Vul gegevens in: adres, random adres, telefoon zelfde verhaal, als payment method kan je “none” selecteren. Dit laatste kan niet wanneer je de regio van een bestaand account wijzigd (of misschien omdat ik al een betaalmethode had)
Terug uitloggen en opnieuw inloggen met je “main” apple ID.
Delta is er nog steeds en werkt.
Ik weet wel niet hoe dat dan precies zit met updates, maar dat zijn zorgen voor later!