DIGG komt terug!

Voor wie oud genoeg is om de hoogdagen van Web 2.0 meegemaakt te hebben, DIGG komt terug! De podcast is al een half jaar geleden gereboot en nu komt het platform ook terug tot leven! Fun fact, vroeger waren Kevin Rose en Alexis Ohanian (van Reddit) rivalen. Nu zijn ze beiden on board.

8 likes

Web 2.0 is back, baby :boom:

3 likes

Kan een :t_rex: dit uitleggen alsjeblieft? Wat was het, waarom was het cool? Gaat het in 2025 nog werken?

4 likes

Het was een Web 2.0-site waarop iedereen nieuwsberichten en topics kon posten, die andere gebruikers vervolgens konden upvoten. De populairste en beste content kwam zo aan de oppervlakte en kon veel verkeer pakken. Op die manier konden kleine bloggers met kwalitatieve inhoud concurreren met de traditionele media.

Daarnaast was er jarenlang een (video)podcast “Diggnation” met Kevin Rose (oprichter van DIGG) en Alex Albrecht. Zij hadden elkaar leren kennen als tv-show hosts van “The Screen Savers” en konden hun samenwerking en vriendschap verderzetten via die podcast, toen gehost via Revision3. Tijdens Diggnation kwamen alle beste stories vanop digg.com aan bod en bouwden ze een trouwe community op door ook af en toe live shows te organiseren. Dit weekend is er trouwens een eerste liveshow na hun 10-jarige afwezigheid.

Ikzelf was trouwe fan en ben mégacontent dat de podcast terug is en benieuwd naar het nieuwe platform die ze aan het bouwen zijn.

Warm aangeraden :slight_smile:

7 likes

Off Topic:

Ik ken deze heerser Kevin Rose vooral nog van zijn hacker show thebroken

What a blast from the past, ik denk nog ieder jaar aan Ramzi The Hacker en hoe hij mij leerde hoe ik BonziBuddy moest installeren om de sickste WarEz te downloaden.

This was my scene, 20 years ago.
Punk and Hacking!
Very fond memories. 3>

Edit:

Ik denk dat ik vanavond een zak chips open trek en nog eens alle afleveringen ga herbekijken, for old times’ sake.

4 likes