Disney vindt TV uit

‘Always-on channels.’

FAST channels zijn al een hele tijd aan een flinke opmars bezig in de US.

Ik denk ergens meer en meer dat de keuzestress / overload aan content meer en meer mensen parten speelt. Ze kennen het ‘comfort’ niet meer van ‘zappen’ en ‘laid back’ kijken en toevallig iets bekijken of ontdekken zoals op lineaire tv.

1 like

“Ah tof, de laatste 35 minuten van The Jungle Book, ik blijf kijken!”
Ik weet het zo toch niet.

Kan mss wel werken als ze een “Skip to Start” toevoegen.

Mijn ironie terzijde: ik snap het wel. Mensen verdrinken in swimming lanes vol thumbnails. Tien minuten later ben je nog niks aan het kijken.

1 like

:man_facepalming:, al snap ik het wel.

Maar is de oplossing dan niet betere, meer niche of getargete curatie van het aanbod?
Iets helemaal anders maar eigenlijk ook niet: Spotify of andere muziek streaming diensten. Zij slagen er wel succesvol in om mensen nieuwe artiesten aan te raden, werken met gecureerde playlists, al dan niet user-created.
Zij zijn niet teruggevallen op de radio toen hun cataloog te groot werd.

Voor Kinder tv lijkt mij dit wel ideaal.

Maar dan eerder, ze zijn fan van Maya de Bij voor het moment. Entertain mijn kinderen voor x aantal tijd.

Beetje Spotify radio met Autoplay. :blush:

(Ging vorige week zeer handig zijn geweest in een autorit van 12 uur. Na elke aflevering een onderhandeling over wat het volgende filmpje zal moeten zijn.)

Nu ik dit allemaal aan het uitschrijven ben moest ik eigenlijk gewoon een YouTube playlist gemaakt hebben. Die ik zelf live cureerde van op de voorste zetel. En Autoplay op de iPad vanachter in de auto.

(Ik klink als een verschrikkelijke ouder die zijn kindjes enkel kan bezig houden met iPad’s in de auto. Enkel voor autoritten van meer dan een uur beloofd. :v:)

Ik zie de use case ook nog niet meteen, tenzij ze het willen gebruiken om dingen tussen te gooien die de moeite niet zijn om als aparte show of film op Disney+ te plaatsen en/of ze er een hoop trailers tussen willen programmeren.