Dropshipping

Onlangs kocht ik een kersttrui met kattenthema na geinfluenced te zijn door reclame op Instagram. Helaas kreeg ik een tracking link uit China en kwam mijn trui gisteren aan. De kwaliteit is meh en de pasvorm nog meer meh.

Ik dacht meteen aan CC episode #98 over Dropshipping/Dropshitting. Soms super obvious maar in dit geval was ik niet super oplettend tijdens mindless Instagram scrollen en de site (https://valendi.nl) zag er op het eerste zicht vrij legit uit.

Wie is hier nog het “slachtoffer” van geweest (zwaar woord voor een trui van 30 euro - die op Ali Express wel maar 15 euro kost)? Ik zag nog enkele gelijkaardige sites de voorbije weken, en die doen precies meer en meer hun best.

Exact hetzelde tegengekomen met sokken waar ik m’n eigen hoofd had laten opprinten (don’t ask why :sunglasses: ). Leveringstijd: 3 weken, kwaliteit: onbestaand

Heb een 5 tal jaar geleden een trui gezocht met een print van japanse pufferfish noodles, of iets dergelijks. En de website was een paar weken later ook verdwenen… De maat was te groot, maar ik ben er uiteindelijk wel ingegroeid en de stof was dik en warm genoeg maar wel alles behalve zacht. Een van de weinige truien dat de scouts heeft overleefd dus al bij al niet slecht