Ik gebruik de Boox Tab C Mini, eigenlijk gekocht voor het kleuren e-ink scherm. Naast mijn e-books lees ik hierop ook e-comics, daarvoor is kleur wel wenselijk. Het kleine formaat is handig, als je ook met 1 hand op je e-reader wil lezen! Voorheen had ik de Remarkable 2, die een iets groter scherm had en een heel user friendly OS! Recent werd hier ook een pro versie uitgebracht met kleuren scherm! De boox kan je ook gewoon als tablet (Android) gebruiken, maar ik kies er heel doelbewust voor dit device zo weinig mogelijk met wifi te verbinden om ongestoord te kunnen lezen. Ik gebruik de wifi functie dan enkel alleen om boeken en comics te synchroniseren. Van zowel de Remarkable als de Boox ben ik heel tevreden!
Late reactie op dit topic. Maar nog een +1 voor de PocketBook Touch HD3.
Ooit gestart met een Kobo Aura HD. Simpel en degelijk ding. Scherm sneuvelde na enkele jaren - een vervangend scherm heb ik nooit aan de praat gekregen (lag zonder twijfel aan mijn skills).
Met de Pocketbook ging ik bewust voor ‘iets anders’.
_ mét fysieke knoppen; het goedkoopste Kobo-equivalent was €75 duurder.
_ met 6" schermformaat: past nog in een vestzak! Ik lees op een 6" steeds in landscape-modus omdat dat voelt als paginabreedte van een boek. Naar mijn smaak worden de regels anders te kort afgebroken. Daarbij valt negatief op dat de backlight het scherm van de Touch HD3 niet gelijkmatig verlicht.
Ik heb geen netjes georganiseerde ebook bibliotheek. Nieuwe ebooks mail ik door naar mijn Pocketbook. Qua UI en platform durf ik wel best geloven dat de Kobo’s een goeie streep voor hebben op de Pocketbooks.
Qua goodreads alternatief gebruik ik https://www.hebban.nl/, ik vond het een tijd terug zeer vervelend dat de Engelse versies van boeken er steeds tussen fietsten in goodreads.
Hebban is wel ok, al is het aan de lijsten wel te zien dat er precies meer vrouwelijke gebruikers zijn…
Goed dan. Ik haak ook even in op dit oude topic met mijn go-to’s.
- Ik verkies kobo boven Kindle vanwege het feit dat het Kindle ecosysteem steeds meer afgesloten wordt. Speciale DRM bescherming waardoor je Amazon boeken enkel via de officiële Amazon apparaten en apps mag gebruiken.
- Niet vreselijk ingewikkeld om er koreader firmware op te zetten. Heel stuk vlugger, ontelbaar veel opties. Mijn lievelings: op basis van coördinaten kunnen instellen wanneer de achtergrondverlichting aan gaat / hoe warm / wanneer de nachtmodus (donkere achtergrond) aan gaat. Ook de aangepaste marges (boven meer dan de rest) vind ik ideaal aangezien ik graag lees met een page turner remote control.
- Qua loggen: storygraph. Wederom geen Jeffrey Bezos maar een zwarte vrouw die een beter alternatief wilde bouwen. Werkt perfect voor mij.
- Qua loggen: storygraph. Wederom geen Jeffrey Bezos maar een zwarte vrouw die een beter alternatief wilde bouwen. Werkt perfect voor mij.
Damn, ik voel me alsof ik van onder een steen kom gekropen, maar had er geen idee van dat Goodreads eigendom van Amazon is.
Ik gebruik Goodreads sinds jaren, en bij wijze van test gebruik ik Storygraph nu al een jaartje parallel aan Goodreads. Vooral omdat ik de suggesties van Goodreads steeds waardeloos vind. Storygraph is aangenamer en in mijn perceptie meer uitgebreid, en in die zin de winnaar. Al vind ik op Storygraph dan weer geen enkele buddy die ik ook in 't echt ken…
Geloof dat ze een aantal jaar terug zijn overgenomen door ome Bezos, helaas. Al begrijp ik wel goed waarom een overstap groot is voor veel mensen.
Voor de meelezers: je kan je Goodreads data downloaden en importeren in storygraph. Kan wel even duren!
En ja, ik ken eigenlijk sowieso vrij weinig IRL vrienden die überhaupt hun boeken bijhouden. Vind het toch altijd gezellig om te kijken wat iedereen leest, om zo suggesties op te doen omdat mijn TBR nog niet lang genoeg is kuch kuch
Ongelooflijk hoe slecht Goodreads is. Lijkt vergeten, met stukken UI die makkelijk 10 jaar oud zijn, en redesign maar voor de helft doorgevoerd. Aanbevelingen zijn lachwekkend slecht.
Ik gebruik ernaast ook https://literal.club. Sterke Notion-vibes. (Loving het logo ook.) Helaas, geen netwerk daar.