Zijn er alternatieven die niet een contract van 1 jaar geven, en dan na een jaar hun prijzen verdubbelen?
Gewoon eentje die wat duurder is dan de goedkoopste, maar je voor 20 jaar bij kan blijven. Of bestaat dit niet, en moet je blijven meedoen aan die jaarlijkse mallemolen?
Wij zitten al jaren bij een coöperatieve en zijn daar eigenlijk super tevreden van. Competitieve prijszetting, geen spelletjes, geen verborgen addertjes onder het gras.
In de zomer zelfs een fijne barbecue onder één van de windmolens en boeiende infosessies over groene energie.
Ik zit bij June Energy. Zij checken op basis van jouw elektriciteit en gas verbruik je beste leveranciers en schakelen automatisch over.
(Zelf rekening houdend met zonnepanelen en nachttarief)
Die dongles bieden ze bij meerdere leveranciers aan (de ene al wat duurder dan de andere).
Allemaal goed en wel, maar aan mjin P1 poort hangt al een dongle voor mijn slimme laadpaal…
wij zitten al jaren bij ecopower, voor gas is er niet echt zoiets dacht ik.
ook een cooperatieve en niet te veel shit met tarieven.
al zijn ze vorig jaar (of is het al langer?) naar een semi variabel tarief gegaan waardoor de prijs structuur wat floe geworden is. maar meer info op www.ecopower.be/prijsformule.
Als je de duurzaamheidsintenties en lokale productie belangrijk vindt dan kun je voor stroom ook bij bolt terecht.
Gas is een ander verhaal. Daarvoor doe ik nog graag de inspanning om nu en dan eens te checken op de site van de vreg. Zo ook ontdekt dat groepsaankoop trouwens niet altijd de goedkoopste optie is…
Ik ben afgehaakt na die vaststelling.
Ik was enkele jaren terug klant bij de failliet gegane Vlaamse Energieleverancier, wat niet zo aangenaam was. Dus kies ik nu altijd voor een grotere (en dus hopelijk betrouwbare) leverancier. (Dus neem ik dan de mogelijke kleine meerkost er dan maar bij.)
Zie net ook dat je bij de vtest van vreg de mogelijkheid hebt om meldingen te ontvangen wanneer je best kijkt om over te schakelen. Moet je wel profiel voor aanmaken uiteraard en details van huidige tarieven toevoegen.
Ik activeer het alvast eens om te zien wat het geeft.
Edit: tarieven van huidig contract kunnen enkel als referentie (melding drempel) gebruikt worden wanneer contract nog steeds door leverancier wordt aangeboden (en spelen met type contracten en contractnamen is helaas deel van het verkoopsmodel van veel leveranciers). Helaas geen mogelijkheid om manueel gegevens in te vullen. Melding ter herinnering met vaste frequentie (maandelijks, kwartaal, jaarlijks) kan wel.
Voor energie is loyaliteit echt weL geen goed ding…
Sinds invoering van de vreg en eenvoudig overschakelen, bijna elk jaar de switch gemaakt.
Prijzen worden gewoon opgesteld aan de hand van beschikbaarheid van aanbod langs hun zijde en de nood of weinig nood aan klanten van de aanbieders, dit kan dan ook nog eens verschillen van regio tot regio.
GEEN ENKEL BEDRIJF IS UW VRIEND? doe de test dus gewoon voor jezelf.
Meestal is het voordeel gewoon gelijk aan de tekenbonus die je krijgt…
Ok, onder impuls van deze thread ga ik dit ook nog eens herbekijken. Nu al 3 jaar bij Eneco. Ik verkies in de eerste plaats groene leveranciers dus dat beperkt het wat.
Al is er wel een verschil tussen groen door aankoop van certificaten of echt inzetten in het opwekken van stroom op een ‘ecologisch verantwoorde’ manier.