Werk met een magic trackpad en ben daar behoorlijk tevreden van
Waar ligt ie? Rechts van uw toetsenbord of tussen uw toetsenbord en uw buik?
Rechts van het toetsenbord, waar de muis anders ligt
Is het een toetsenbord met cijfers? Deze opstelling voelt ‘ver’ aan.
Yup is er een met cijfers (alhoewel ik die cijfers niet veel gebruik, de pijltjes wel nog soms). Heb die setup nu een maand (voor mijn desktop setup) en niet echt klachten.
Voordeel aan de trackpad is dat de gestures dezelfde zijn, met een muis zijn die toch net iets anders. Ook gebruik ik veel keyboard shortcuts, dus die trackpad niet zo veel nodig
Aparte trackpad als in externe magic trackpad?
Ik heb nu al een aantal jaar een externe magic trackpad en is het zeker en vast waard! Een muis kan alle gestures nooit opvangen.
Indien je wilt, kan ik mijn backup trackpad wel eens uitlenen? (Ooit laten vallen en dus glas kapot, glas vervangen maar tijdens het proces een klein sneetje gemaakt in het touch membraan. Hierdoor is er een kleine “deadspot”)
Ik heb toetsenbord zonder cijfers en ze zitten tegen elkaar bij mij. De rubber onderaan is grippy genoeg om bij mij niet te verschuiven.
iemand al ervaring met een van deze keyboards?
Oude draad eens terug oppikken. Ik ben op zoek naar een nieuw BT toetsenbord (niet perse ergonomisch, uiteraard wel ergonomisch maar geen speciale vormelijke vereisten).
Office noden (snel typen , veel shortcut gebruik). Tot nu microsoft toetsenbord gebruikt maar de ctrl en alt aan 1 kant beginnen te haperen (enorm irritant).
Iemand suggesties?
Ik lees positieve dingen over logitech MX keys maar lijkt getarget naar Apple users. Zelf windows gebruiker misschien ook perfect bruikbaar?
Nuttige inzichten zijn welkom.
Persoonlijk grote fan van Logitech keyboards:
- Op kantoor gebruik ik Logitech ERGO K860 Wireless Split Keyboard
- Thuis gebruik ik Koop het MX Keys S-toetsenbord - Normaal formaat | Logitech (die jij dus aanhaalde)
Beide keyboards zijn eigenlijk een Windows en Mac “hybrid”, zowel de Windows als Mac keys staan op het toetsenbord (extreem handig voor mensen die zowel Windows als Mac gebruiken).
Ik gebruik dagelijks een Logitech Craft (MX keys alike) en ben daar heel tevreden van. Stevig kwalitatief toetsenbord. Ik gebruik het zowel met Windows als Mac.
+1 voor Logitech Ergo K860, taps away very nicely!
Verder een Magic Keyboard (still magic) en in blijde verwachting van een Lofree Flow Lite84 voor on the go!
Is die muis dan ook 90° gedraaid tov de “standaard”? Ik heb zelf inderdaad vooral last van de muis… heb ook een trackball maar dat werkt minder handig helaas
Dank voor relevante input!
Finaal gekozen voor de Logitech MX keys S.
De dial op de craft leek me nice maar ik ben niet zeker dat ik dat zal gebruiken in mijn workflow en gezien de meerprijs…
De meer ergonomische vorm van de Ergo geeft me wat koudwatervrees… Het helpt dat ik tot nu niet echt polsproblemen ervaar
. Anders was de keuze waarschijnlijk die kant uitgegaan.
I know…beter voorkomen dan genezen maar had schrik om snelheid en gemak te verliezen, misschien compleet onterecht. Wie weet binnen 5 jaar wanneer ik terug moet kiezen. Kwam tot de vaststelling dat het MS keyboard me al zo lang trouw dient.
is deze alleen in Qwerty verkrijgbaar?
Nee, ik heb een Belgische azerty. ![]()
Paar weken verder in gebruik van Logitech MX keys. Heel tevreden.
- goeie feel bij typen
- weinig layout hindernissen (linker shift had iets groter gemogen)
- praktisch dat je tussen 3 toestellen kunt switchen met druk op de knop
- Premium look en feel
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en suggesties.