Ervaring met 'IT' training platformen?

Iemand ervaring met platformen (coursera, Udemy, …) voor het leren van technologie gerelateerde topics?
Ik ben een beetje allergisch aan: om de vijf minuten herhaling van de leerdoelen, te oppervlakkig blijven en doen alsof je het topic beheerst na de uitleg, de basics uit spinnen over te veel tijd (beetje zoals Amerikaanse management boeken :wink:) …
Iemand ooit blij verrast geweest met bepaald platform, benadering, content, …

Ervaring met Udemy, Youtube, FrontendMasters en specifieke cursussen.

Udemy:

• ruim aanbod, vrij goedkoop, kwaliteit meestal oké.
    Zelf heb ik nog geen Udemy cursus gevolgd die echt slecht was. Maar dat is wel een risico. Letterlijk iedereen kan een udemy cursus maken en verkopen, dus kwaliteit is altijd afwachten. Vooral kijken naar de reviews, aantal sterren etc. Als er veel “leerlingen” zijn en veel positieve reviews zal het wel goed zijn.

Youtube:

• zelfde als Udemy, maar dan gratis, dus als het tegenvalt heb je minder verloren.

FrontendMasters:

• als frontend developer heb ik hier al enkele cursussen gevolgd. Sommige om op te frissen andere om bij te leren. Hier heel tevreden van, soms een beetje droog, maar wel heel grondig, de teachers zijn ervaringsdeskundigen en weten waarover ze praten. Abonnement €30/maand of meer.

Bij al deze platformen geldt dezelfde vraag, werkt videoleren voor jou?
Voor mij werkt het, het gaat wel vrij traag en is niet altijd even spannend.

Ik heb een paar cursussen gedaan in frontend development die heel nice waren en minder videogebaseerd. React.gg is zo meer tekst gebaseerd met geanimeerde illustraties, gevolgd door kleine quizjes en de tekst in video vorm. Deze vond ik heel verfrissend in een zee vol video cursussen.

1 like

Is er iets specifiek die je wil leren? Voor bepaalde technologiën heb je soms bepaalde kleinere zaken die dan weer beter zijn.

1 like

Data analytics, cyber security, … Brede interesse maar idd niet coding georiënteerd.

1 like

In ben wel content van Datacamp

1 like

Al heel goeie dingen gehoord van de Epic React cursus van Kent C Dodds. Specifiek om React te leren maar blijkbaar wel echt de moeite.

Udemy inderdaad soms wat hit and miss, maar in het algemeen wel goeie ervaringen mee.

2 likes

Misschien niet onmiddellijk een platform maar een super overzicht van verschillende technologieën of carrière mogelijkheden via roadmap.sh:

Als je een tech kiest krijg je ook recommendations voor gratis tutorials en betalende. Zeker de moeite!

Voor game development is de site van Thor “piratesoftware” (streamer) ook een goede resource:

3 likes

Als het gaat om development, kan ik de cursussen van Harvard aanraden

2 likes

+1 voor epic react. Je kan de repo altijd clonen om een idee te krijgen hoe het werkt. Als je hem koopt is dat waar het doorgaat maar krijg je er videos en uitleg bij.

Wij gebruiken pluralsight. Heeft toch heel veel up-to-date content. Kost wel iets, maar laat toe alle “boring stuff” te skippen zoals de obligatoire content overlopen en de conclusies. Goeie UI ook + hebben “paths” waar je dan een hele serie trainingen kan volgen. Wat wij vooral doen is cursussen zoeken waar we bepaalde topics uit nodig hebben, die kan je dan even bekijken tussen het werken door en zo leer je die topic wel sneller kennen.

2 likes

Veel software developpers hier maar iemand dat een platform kent om Microsoft courses te volgen/leren?

Concreet probeer ik nu het MS-102 certificaat te behalen.

Ik veronderstel dat je deze al wel zal kennen? MS-102 Manage your Microsoft 365 tenant - Training | Microsoft Learn

1 like

jup zeker wel. Pluralsight ken ik ook maar ik zoek nog andere platformen/tools

1 like