Na enkele teleurstellingen bij goedkope hosting bedrijven zoals one.com en godaddy zit ik nu al enkele jaren bij Combell. In het begin was ik wel tevreden, als er eens iets mis ging was hun support zeer behulpzaam en dat maakte de prijs wel verteerbaar.
De laatste jaren is de support er echter serieus op achteruit gegaan. De prijs blijft echter maar stijgen.
Nu heb ik weer een database die tegen de 500MB aan loopt. Gek genoeg toont phpmyadmin een grootte van 347MB, in het Combell dashboard zie ik 490MB. Dat er een kleine discrepantie kan zijn kan ik nog wel geloven maar dat is dus meer dan 40% verschil…. Geldklopperij?
Weet iemand of hier iets aan kan gedaan worden? Optimize database heb ik al laten lopen.
En misschien moet ik toch maar eens overwegen om te verhuizen. In een andere post zag ik easyhost. Is die qua performance en uptime te vergelijken met combell?
Wij zijn net overgeschakeld van Combell naar Easyhost. Easyhost is een Combell company, dus de adminzone ziet er echt exact zelfde uit, ‘t is gewoon 3x goedkoper. ![]()
Goed om te weten. En merk je iets van performance verschil? Alhoewel ik niet weet of dat voor ons veel verschil gaat maken want we werken met Cloudflare aangezien het merendeel van onze bezoekers van US, Azië en Australië zijn.
Neen, eigenlijk niet. Maar ook geen benchmarks ofzo gedraaid. Voor ons speelt het niet zoveel rol.
Voor zover ik weet zijn het exact dezelfde servers, al heb ik daar geen bewijs van. ![]()
Wat is dan los van prijs wel het verschil?
Paar kleinigheden volgens hun detail specificaties zoals de beschikbare MB voor Varnish en Ramdisk.
Ik denk dat het gewoon een marketing segmentatie ding is eigenlijk.
Als ik me niet vergis is er ook verschil tussen de databases, ik dacht dat ze in hun kleinste pakket maar 100mb toelaten, en het volgende 250mb
Toen ik een domein transfercode aanvroeg om mijn domein en gelinkte hosting naar een goedkopere provider te verplaatsen werd ik spontaan gebeld met een renewal voorstel met deftige korting. Misschien de moeite waard om hen eens te bellen. Wie weet bespaart het je geld en tijd.
Ik ga binnenkort een project van OVH webhosting naar Hetzner webhosting verhuizen. Prijzen zijn heel goedkoop bij Hetzner. Net zoals hun VPS aanbod. Daarvan ben ik wel tevreden. Ben benieuwd!
Dan zal ik Hetzner ook eens bekijken.
Als ik de T&C bekijk van Combell dan ben je al wat je betaald hebt kwijt, ongeacht of je je contract nu vroeger opzegt of niet. Is dat effectief zo, of kan je toch regelen dat je terugbetaald krijgt voor de periode dat je niet gebruikt hebt?
Net een mailtje in de inbox met prijsverhogingen van EasyHost. ![]()
Midden maart dit jaar ben ik verhuisd van cloud86.io (het hoogste, webhosting power) naar een hetzner ccx13, en ik heb er nog geen spijt van.
Performantie is een hemelsbreed verschil, meer mogelijkheden, en komt qua prijs op hetzelfde neer. Wel een directadmin-account bijgenomen van 5$/m, gezien ik geen ubuntu sysadmin ben geen farcen wil tegenkomen zoals ik dit vroeger op linode wel eens had.
Wel meer benodigde configuratietijd, uitzoek- en prutswerk/leermomenten/uitdagingen,… afhankelijk van hoe je het bekijkt. ![]()
Los van het Combell-gegeven, is het perfect mogelijk dat het verschil tussen de space die phpmyadmin aangeeft als gebruikt en de space die effectief op de schijf gebruikt wordt zo groot is. Denk niet dat dit geldklopperij is van Combell, kan verschillende oorzaken hebben. Komt heel veel voor.
Voor andere projecten gebruik ik Coolify in combinatie met enkele Hetzner VPS’en en een loadbalancer. Werkt goed! Ben alles van OVH en Vercel aan het overzetten naar Hetzner. ![]()
Host je Coolify dan op een aparte machine dan de projecten?