Fantasy Premier League

Aangezien er al meerdere mini-competities bestaan, wilde ik even checken of er ook animo is voor een CC Fantasy Premier League subcompetitie? Wereldwijd zijn er bijna 10 miljoen spelers en voor sommigen - inclusief mezelf - is dit zoveel meer dan een ‘spelletje’ :smiley:

kunt ge even kort toelichten hoe dat werkt?

ik ben enkel fantasy koers gewoon en dan is het mij duidelijk wie punten krijgt maar hoe werkt dat bij voetbal?

Deze tabel zegt eigenlijk alles: FPL basics explained: Scoring points

Voor de rest krijg je 100 miljoen om een ploeg te maken. En zijn er bepaalde chips die je doorheen het seizoen kan gebruiken: bv twee wildcards (volledig nieuwe ploeg maken), een free hit (een ploeg voor één specifieke speeldag), een triple captain chip en een bench boost zodat ook je punten op de bank meetellen. Sinds dit jaar is er ook een mystery chip, maar de uitleg daarachter wordt pas gecommuniceerd begin 2025.

Ben niet bezig met de Fantasy Premier League maar wel in de Fantasy Pro League van ons eigen nationale voetbal. Mocht je daar actief zijn (en mss nog anderen hier) wil ik wel een competitie opstarten :smiley:

Toen ik dat voor het eerst probeerde, voelde dat in vergelijking met Fantasy Premier League zo amateuristisch aan dat ik besloot om nog even te wachten tot ze alles wat op punt hebben staan. Is het nu beter?

Het is het eerste seizoen dat ik het speel dus ik kan moeilijk vergelijken moet ik eerlijk zeggen. Het is redelijk basic maar geeft mij wel de fun en extra spanning bij elke speeldag :grin:

Sowieso, maakt fans echt meer betrokken. Maar als je tegen vrienden speelt en het gaat om minieme verschillen, is het tegelijkertijd ook vaak heel frustrerend :joy: vorig seizoen zat ik bij de beste 0,3% van 9 miljoen spelers en alsnog tweede in onze mini league.

1 like

Op welk platform doe je dit?

Redelijk straightforward platform maar dat haalt niets weg van de fun

(Zo haalde ik Zeqiri uit mijn ploeg, scoort die gisterenavond opeens :roll_eyes: )

En Premier League dus via:

1 like