Fotonische netwerk switches

Photonics :heart:

2 likes

Als je uw ogen dicht doet, klinkt het als een Disney film. :heart_eyes:

3 likes

Iemand die weet of er Belgische know-how in zit? :belgium:

1 like

Het antwoord zou hier best wel eens “ja” kunnen zijn. NVidia werkt voor het hiervoor samen met Cisco (Cisco Silicon One Joins NVIDIA Spectrum-X - ServeTheHome)

En Cisco heeft deze expertise uitgebouwd via de overname van Luxtera. (Luxtera - Wikipedia, Cisco bets $660M on silicon-photonics firm Luxtera | Network World)

En de VP Engineering … is een Belg. (https://www.linkedin.com/in/peter-de-dobbelaere-428ba518/)

Ik zal Peter eens contacteren en de vraag stellen. Zo praat ik ook nog eens met mijne neef.

4 likes

Aanstaand weekend/week is het OFC. (Optical Fiber Communications Conference and Exhibition) 1 van de grootste conferenties omtrent deze technologieën. Tis tevens de 50ste editie. Ik denk dat we veel nieuws mogen verwachten in de sector komende dagen :slight_smile:

2 likes

Ik heb trouwens een buikgevoel dat NVIDIA in zee gaat gaan met Celestial AI (Amerikaanse start-up maar wordt deels gefund door Imec xpand), dan zit iets belgisch aan :sweat_smile: er is nog geen partnership aangekondigd, dus tis een gedurfde gok

1 like