Dag Computer Clubbers,
Ik ben Gert en het ik vind het niet gemakkelijk om mijn verhaal hier neer te schrijven, maar het lijkt me noodzakelijk in de zoektocht naar een oplossing (mocht dit hier niet toegestaan zijn: verwijder dan gerust deze post @mods)
Na ruim 7 jaar freelancen ben ik in de ‘perfecte storm’ beland. In twee weken tijd verloor ik mijn 2 grootste klanten. De eerste werd onverwacht chronisch ziek en zal zijn bedrijf noodgedwongen stopzetten, terwijl de tweede een profvoetballer is die een langdurige blessure opliep.
“Maar het is toch ook niet slim om al je eieren in slechts 2 manden te leggen…” hoor ik je denken. Klopt, maar als gepassioneerde sportliefhebber voelde het als een logische stap om kleinere niet-sportgerelateerde bedrijven in te ruilen voor grotere langdurige opdrachten in de sector waar ik zoveel passie voor heb.
Sinds deze gebeurtenissen loop ik verloren. Zowel privé als zakelijk lopen mijn kosten uiteraard gewoon door, maar staan hier geen inkomsten meer tegenover. Uiteraard heb ik door de jaren heen reserves opgebouwd, maar het voelt heel pijnlijk om elke maand mijn zo zorgvuldig opgebouwde ETF-geldboom te moeten plunderen. Omdat ik altijd zelfstandige geweest ben, kan ik ook geen beroep doen op een uitkering oid. All part of the game, I know.
Daarom ben ik nu dus op zoek naar een nieuwe freelance uitdaging en ben ik bereid om tot het einde van het jaar 5% van mijn netto maandinkomsten af te staan aan de Computer Clubber die me in de juiste richting duwt (door me bv te introduceren, via zijn/haar netwerk,…).
Studies:
• Marketing (sales management)
• Postgraduaat digitale marketing en communicatie
• Master in bedrijfscommunicatie
Onderstaand mijn eerdere ervaringen:
(1) In drie jaar tijd bouwde ik in m’n eentje een site over mijn favoriete ploeg Club Brugge uit tot de eerste fansite in België die een volwaardig inkomen genereerde. De community groeide van 50.000 naar 1,5 miljoen maandelijkse paginaweergaven, terwijl de bijbehorende webshop een half jaar na lancering 1.015 bestellingen verwerkte. In 2018 werd dit succesvolle project overgenomen.
(2) In de jaren die volgden focuste ik mij voornamelijk op freelance opdrachten in de marketing- en communicatieafdeling. Sportgerelateerde bedrijven haalden altijd het beste in mezelf naar boven. Met klanten als Club Brugge, diverse sports betting bedrijven, twee Rode Duivels en een spelersmakelaarkantoor.
Freelance opdrachten die bij me passen:
• Marketing / communicatie in een voetbalclub of sportgerelateerde onderneming
• Account manager (farming): hier minder ervaring in, maar dit zou me moeten liggen. Ik kan goed met mensen om en krijg waardering. Het aantal keer dat ik bv als peter van een kind of getuige gevraagd ben, valt niet meer op één hand te tellen. En als ik op alle sociale uitnodigingen die ik krijg zou willen ingaan, moet ik mezelf wekelijks in 5 stukken snijden.
Extra info: bij voorkeur regio Limburg (en alles wat op ± 1 uur afstand is), avond-, weekend- en zelfs nachtwerk schrikken me niet af. Beschik ook over eigen thuiskantoor.
Tot slot wil ik nog even meegeven dat mijn vorige opdrachtgevers allemaal als referentie kunnen dienen. Buiten tientallen haren op de zijkant van mijn hoofd is er weinig grijs in mijn leven. Als ik ergens voor ga, is het met de volle 100%. Als ik geen win-win zie voor beide partijen, doe ik het niet.