Beetje verrassend nieuws toch… Ik vrees dat ze hiermee toch heel wat klanten gaan verliezen. Hun watches worden enkel duurder en nu komt er dit nog bij. Momenteel maar een paar features achter die paywall maar wat brengt de toekomst?
All existing health data and features, however, will remain free.
Dit is wel geruststellend?
Kan altijd ingeperkt worden.
Zelf ben ik niet geïnteresseerd in de statistieken in de garmin app. Zolang ik mijn fietscomputer nog kan synchroniseren en updaten is het prima.
wel jammer inderdaad dat garmin overgaat op een abonnementsformule, je zou inderdaad verwachten dat de app inbegrepen zit in de prijs van je hardware.
Anders overschakelen op Wahoo?
Hun app is blijkbaar ook veel beter.
Dit dus exact, nu is het nog gratis maar op lange termijn? Kunnen ze in theorie alles achter een abonnement steken net zoals bij Whoop (waar je geen hardware betaald maar jaarlijks voor de software).
Heeft Wahoo horloges?
EDIT: ja Wahoo heeft horloges, eerst opzoeken dan pas reageren Matthi
Als ik me niet vergis is de Wahoo RIVAL discontinued.
Je hebt ook nog Polar maar die zouden niet op niveau zijn.
de suunto’s zouden in de buurt komen maar de garmin toestellen zouden nog niet matched zijn qua hardware.
Als ik het vluchtig lees gaan idd de extra’s achter een paywall steken. Das jammer maar heb je als normale gebruiker die toegang nodig, dat denk ik niet. Ik vermoed dat wat achter de paywall gaat steken in de lijn van Trainingpeaks gaat zijn.
Ik heb dat zelf met periodes gehad maar das eigenlijk nutteloos, leuke grafiekes en balkjes dat zeker. Alleen ben ik niet voldoende bekwaam in het trainer zijn en ook niet atleet genoeg, om er een meerwaarde mee te creeeren.
Coros is ook een brand dat de laatste vaak op mijn timelines verschijnt. Wel nooit in de verschillen gedoken, Garmin leek voor mij de way to go.
Momenteel zijn het inderdaad extra’s en ben ik ook niet geneigd om het aan te kopen omdat ik die niet gebruik. Maar ik vrees wel voor een kwalijke evolutie waarbij ze steeds meer en meer achter een paywall gaan steken. Het doet mij echt denken aan het business model van Whoop. Geen devices op zich verkopen maar wel de algoritmes en analyses met een abonnement. Eentje die je jaarlijks moet vernieuwen ipv een watch die je om de 3-4-5 jaar nieuw zou kopen (en dan nog).