Gedeelde agenda (gezin)

Ik heb een Google kalender (read-only) gedeeld met mijn vrouw. Zij heeft haar Google kalender gedeeld met mij (read-only). Voor de gezamenlijke activiteiten hebben we een aparte kalender die we beide kunnen aanvullen. Op onze telefoon zien we alle agenda’s samen. Elke kalender heeft een eigen kleur waardoor alles zeer duidelijk is. We hebben nog een dochter van 9 jaar waar we ook nog een aparte gedeelde kalender voor hebben met al haar hobby’s. Ik heb in mijn eigen gsm ook de externe kalender van de school toegevoegd. Ik heb ook een eigen privéagenda die ik niet deel met de vrouw. Deze bevat bijvoorbeeld verrassingen of dingen die ze niet moet zien. Eigenlijk werkt het allemaal zeer handig en we moeten met dit systeem nooit invites accepteren (wat geen leuke workflow is). Mijn vrouw was eerst helemaal tegen een digitale agenda en ze is echt enthousiast over hoe dit werkt. Ik heb wel alles voor haar opgezet. Met deze setup is het ook zeer gemakkelijk om alles af te vinken en enkel uw eigen agenda te zien zonder ruis.

3 likes