Proton Calendar al geprobeerd? De laatste updates waren lovend, maar ik zit zelf nog met 3 gedeelde agenda’s: van haar, van mij en gezamenlijke in Outlook.
Misschien deze winter eens overschakelen als het goed werkt.
We hebben elk read-only toegang tot elkaars agenda, en als we samen iets doen nodigen we elkaar uit.
Dit werkt cross-platform met de meeste e-mailaanbieders die ook kalender hebben, dus geen nieuwe tools nodig. Dat laatste is niet onbelangrijk voor de WAF
Ik gebruik Google Calendar en mijn vriendin ook.
Voor activiteiten die we samen doen hebben we de gezin agenda waar we beiden read en write access tot hebben.
En dan hebben we gewoon read access tot elkaars agenda. Zo kunnen we van elkaar zien wie wanneer vrij is.
Je google account kan je makkelijk ook koppelen aan je Outlook en daar zie ik dan mijn persoonlijke agenda en werk agenda samen
Gewoon een gedeelde Google agenda, met bewust gebruik van kleurcodes binnen die agenda. Daar houden we elk onze eigen Google agenda('s) naast, zonder delen.
Hier ook google calendar.
Mijn vriendin gebruikt de samsung calendar app maar wel via haar google account.
Moest even kijken hoe wij dat gedaan hebben en dat is als volgt:
Bij je google account > settings > mensen en delen, heb ik een “gezin” aangemaakt. Daar mijn vriendin op uitgenodigd en dan krijg je automatisch een “gezin” agenda.
In die agenda komen de gemeenschappelijke activiteiten. Elke agenda heeft een “standaardkleur” als het in die kleur staat is het voor ons allebei, als ik het blauw zet is het voor mij maar wil ik mijn “gezin” op de hoogte houden.
Same Icloud Cal - geen fan, maar ik zie er tegenop van het te wijzigen.
Mijn vrouw en ik hebben gemeenschappelijke agenda en ze heeft ook zicht op mijn prive agenda.
Zo is het makkelijk te zien als er “etentje” staat in mijn agenda, is zij niet uitgenodigd maar weet ze dat ik weg ben. Staat het in gemeenschappelijke is het een “etentje” waar zij ook wordt geacht te zijn
Wij werken met een gemeenschappelijke kalender naast onze eigen kalenders. Maar ik merk dat er vaak nog dingen in mijn eigen kalender staan die ook wel handig hadden geweest voor mijn vriendin om te weten.
Nu dus aan het bekijken om met een automation bepaalde kalenderitems te dupliceren naar de gemeenschappelijke.
Mijn vrouw en ik hebben toegang (read-only) tot elkaars Google kalender. Voor dingen die we samen doen nodigen we elkaar uit. Met nog een extra (manuele) backup naar een dode-bomen planner die aan de keukenmuur hangt
hier ook alles in icloud agenda’s, zelfs de “wat eten we” en het gebruik van de 2de wagen met de kinderen
wat ik wel mis is een “bezet” look bij het delen. zoals je dat in de outlook wel kan hebben..
De agendas van mn zaak zitten er ook in.
Zeer handig, geen problemen mee.
Ik heb Android, vriendin heeft iPhone.
Ik meen mij nog vaag te herinneren dat we vroeger ook een apple of outlook agenda syncten in de Google app, maar dat werkte niet altijd goed (qua syncing).