Gedeelde agenda (gezin)

Het is tijd voor de volgende stap in mijn relatie: een gedeelde agenda.

Wat is de beste set-up hiervoor?

Een nieuwe gedeelde agenda? Gewoon elkaar inviten?

Gaat dus over activiteiten samen (bv. een etentje), maar even goed een FYI voor elkaar (bv. zij gaat ergens eten).

6 likes

Proton Calendar al geprobeerd? De laatste updates waren lovend, maar ik zit zelf nog met 3 gedeelde agenda’s: van haar, van mij en gezamenlijke in Outlook.
Misschien deze winter eens overschakelen als het goed werkt.

1 like

Google calendar, maar dan gedeeld:

Werkt gewoon.. :slight_smile:

2 likes

We hebben elk read-only toegang tot elkaars agenda, en als we samen iets doen nodigen we elkaar uit.
Dit werkt cross-platform met de meeste e-mailaanbieders die ook kalender hebben, dus geen nieuwe tools nodig. Dat laatste is niet onbelangrijk voor de WAF :slight_smile:

4 likes

Ik ben ook zéér geïnteresseerd, maar, zou makkelijk moeten samenwerken met iPhone (kinderen) en met Outlook (mijn werk) en in al die omgevingen goed zichtbaar zijn in de bestaande kalender, want iedereen heeft natuurlijk ook zijn eigen kalender. Overlay view in outlook is dan wel handig. Geprobeerd met apple agenda delen, maar lastig. Niemand heeft Google bij ons. Dus een alterantief voor een goeie familieagenda zou wel handig zijn…

1 like

Een provider de CalDAV ondersteunt. Ik gebruik Mailbox.org, en die kalender werkt cross-platform. Zowel op iPhone als de Outlook op mijn werk.

Je kan misschien hier eens kijken of er iets tussenzit dat kan helpen: European calendar services | European Alternatives

Een alternatief is natuurlijk eentje hosten op Nextcloud (dit kan je zelf doen of met een aanbieder als disroot.org)

2 likes

Ik gebruik Google Calendar en mijn vriendin ook.
Voor activiteiten die we samen doen hebben we de gezin agenda waar we beiden read en write access tot hebben.
En dan hebben we gewoon read access tot elkaars agenda. Zo kunnen we van elkaar zien wie wanneer vrij is.

Je google account kan je makkelijk ook koppelen aan je Outlook en daar zie ik dan mijn persoonlijke agenda en werk agenda samen

Ps.afspraakjes met je Maîtresse kan je op privé zetten, dan kan enkel jij de inhoud en titel van de afspraak zien :wink:

5 likes

Gewoon een gedeelde Google agenda, met bewust gebruik van kleurcodes binnen die agenda. Daar houden we elk onze eigen Google agenda('s) naast, zonder delen.

2 likes

Hier ook google calendar.
Mijn vriendin gebruikt de samsung calendar app maar wel via haar google account.

Moest even kijken hoe wij dat gedaan hebben en dat is als volgt:
Bij je google account > settings > mensen en delen, heb ik een “gezin” aangemaakt. Daar mijn vriendin op uitgenodigd en dan krijg je automatisch een “gezin” agenda.

In die agenda komen de gemeenschappelijke activiteiten. Elke agenda heeft een “standaardkleur” als het in die kleur staat is het voor ons allebei, als ik het blauw zet is het voor mij maar wil ik mijn “gezin” op de hoogte houden.

Ook Google Calendar… :grin:

1 like

KISS :wink:
Google calendar as well, werkt goed

1 like

Wij doen alles via iCloud agenda’s hier.
Zowel ik als mijn vrouw hebben eigen agenda’s - maar deze staan gedeeld met edit rights.

Zo blijft alles apart, maar kunnen we perfect zien waar er overlappen zijn.

Voor zelfde afspraken inviten we dan elkaar.

Voor onze zoon (school, vakanties, feestjes van vriendjes, specifieke activiteiten) hebben we nog eens een aparte gedeelde agenda.

Same Icloud Cal - geen fan, maar ik zie er tegenop van het te wijzigen.

Mijn vrouw en ik hebben gemeenschappelijke agenda en ze heeft ook zicht op mijn prive agenda.

Zo is het makkelijk te zien als er “etentje” staat in mijn agenda, is zij niet uitgenodigd :wink: maar weet ze dat ik weg ben. Staat het in gemeenschappelijke is het een “etentje” waar zij ook wordt geacht te zijn

En proficiat @Freddy met deze mijnpaal in de relatie.

Volgende stap: de discussies “oe- ik weet van niks, waarom staat da niet in de gemeenschappelijke agenda?”

9 likes

Wij werken met een gemeenschappelijke kalender naast onze eigen kalenders. Maar ik merk dat er vaak nog dingen in mijn eigen kalender staan die ook wel handig hadden geweest voor mijn vriendin om te weten.
Nu dus aan het bekijken om met een automation bepaalde kalenderitems te dupliceren naar de gemeenschappelijke. :smiley:

Mijn vrouw en ik hebben toegang (read-only) tot elkaars Google kalender. Voor dingen die we samen doen nodigen we elkaar uit. Met nog een extra (manuele) backup naar een dode-bomen planner die aan de keukenmuur hangt :wink:

1 like

hier ook alles in icloud agenda’s, zelfs de “wat eten we” en het gebruik van de 2de wagen met de kinderen :smile:
wat ik wel mis is een “bezet” look bij het delen. zoals je dat in de outlook wel kan hebben..

deze mijlpaal, is dat voor of na het samenwonen?
of heeft er iemand een tijdlijn zodat gen X ook kan volgen :smiley:

1 like

Hier ook Google Calendar met 3 agendas:

• 1 voor mezelf
  • 1 voor mn vriendin (die ik ook kan lezen)
  • 1 gemeenschappelijk

De agendas van mn zaak zitten er ook in.
Zeer handig, geen problemen mee.
Ik heb Android, vriendin heeft iPhone.

Ik meen mij nog vaag te herinneren dat we vroeger ook een apple of outlook agenda syncten in de Google app, maar dat werkte niet altijd goed (qua syncing).

1 like