Gedeelde mailbox voor vereniging

Computer Clubbers, ik heb jullie advies nodig!

Vorig jaar heb ik een nieuwe website gemaakt voor een vereniging (webmasters gonna webmaster) en heb daar ook ineens nieuwe webhosting voor opgezet. De oude webhosting bij Combell bevatte ook de gedeelde info@ mailbox, maar daar kwam heel wat spam in binnen waardoor het wat onoverzichtelijk was. Aangezien we al intensief Google Drive gebruikten (voor documenten, spreadsheets, opslag van foto’s), leek het mij logisch om voor de mails over te schakelen naar een Google Workspace abonnement.

Nu blijkt Google hun veiligheidssysteem het niet te appreciëren dat we met verschillende personen op verschillende locaties inloggen. Elke keer iemand de inbox wil nakijken, moeten ze opnieuw inloggen via een 2 factor code die ik per sms ontvang. Veilig, maar in dit geval vooral gedoe.

Heeft hier iemand ervaring mee?
Zijn er instellingen bij Google die ik kan bijsturen?
Of toch terug een andere mailbox beginnen gebruiken? Terug naar Combell? Of Proton? Of… ?

Merci!

Proton zou ik afraden, omdat die omwille van veiligheid heel restrictief zijn. Je kan een e-mailadres bij Proton niet in Outlook, of de Mail-app op je telefoon of zo gebruiken, enkel in de Proton-app zelf.

Ik zit voor mijn persoonlijke mail bij Mailbox.org, en daar ben ik wel tevreden over. Die bieden ook diensten aan voor eigen domeinen.

Een collega van mij is grote fan van Disroot, alsook met eigen domein.

2 likes

Op het werk zit ons team in een alias (marketing@) waardoor alle mails naar dat adres ook in de eigen mailbox komen. Dan zie je in thread of collega al heeft geantwoord:

• Dat is dan wel vanuit e-mailadres individu
  • Je hebt wel meerdere accounts ook.

Niet zeker of dat is wat je zoekt.

1 like

Dan moeten we inderdaad een e-mailadres en account per bestuurslid hebben, dat gaat wat duur worden. We hebben enkel één info@ e-mailadres nodig.

Ik had vernomen dat MS gratis dit geeft voor non-profit:

Nonprofit offers

Moet er zelf nog is naar kijken voor onze eigen vzw, want zitten met zelfde probleem.

1 like

Op pc kan je Proton Bridge gebruiken om een andere e-mail cliënt te gebruiken met proton mail. :smiling_face:

1 like

Kijk eens naar van die sites voor Europese alternatieven:

Daar staan misschien enkele kandidaten tussen:

3 likes

Google heeft ook een ‘gratis’ versie voor non-profits. Geen ervaring mee.

2 likes

Ik heb ook Google workspace for non-profits opgezet voor een vzw. Werkt.

2 likes

Goeie tips hier allemaal! Dank!

Wij zijn geen eigen vzw, dus we gaan geen gebruik kunnen maken van de non-profit programma’s. Maar blijf ze hier gerust delen, het gaat ongetwijfeld nog andere mensen helpen.

1 like

Als je een google workspace hebt dan kan je eventueel een groep aanmaken en daar een email adres aan koppelen. Je kan dacht ik ook mensen van buiten de organisatie aan die groep toevoegen, maar ik geloof dat ze wel een gmail account moeten hebben. (Dus niet persee 1 die jij voor hen aanmaakt)

Om met die gedeelde email te mailen kan iedereen dat als alias instellen, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.

Ik heb het zelf al gedaan, maar het is alweer een tijdje geleden :sweat_smile:

3 likes

Ik kreeg gisteren deze melding in mijn Google Workspace, maar de voorwaarde hier is denk ik wel dat iedereen opnieuw een aparte account heeft.

1 like