Gemini Code Assist is nu gratis

Google stelt hun AI coding assistent nu ook gratis ter beschikking voor individuele developers.
De limieten zijn indrukwekkend: “6,000 code-related requests and 240 chat requests daily”
https://codeassist.google/

2 likes

Eens installeren :slight_smile: . Benieuwd of het me echt zal helpen

edit:

3 likes

Als het analoog werkt aan GitHub copilot, dan is het verrassend accuraat. Ik heb bijvoorbeeld in een JS file een extra parameter toegevoegd aan een functie, en in een andere JS file in dezelfde codebase kreeg ik automatisch de juiste parameters voorgesteld.
Soms lijkt het zelfs dat de AI al weet wat ik wil gaan doen alvorens ik het zelf volledig uitgedacht heb in mijn hoofd.
“Gemini Code Assist brings the power of Gemini 2.0 to your IDE at no cost, with a chat interface that is aware of your code, automatic code completions as you write, and generation and transformation of full functions or files on demand.”

Dat is nu iets wat PHPstorm al kan zonder AI :slight_smile: . Is gwn een simpele refactor. Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben en het zal testen

3 likes

Ik heb net een abonnement genomen op Windsurf en nu komt Google met een gratis aanbod dat vrijgeviger is!

Heb lange tijd codeium in VSCode gebruikt en heel tevreden van, dan overgeschakeld naar Windsurf en ook heel tevreden van. (UI/UX is echt wel beter in een custom IDE vergeleken met een extensie). Na get aflopen van de trial merkte ik dat de codecompletions en vooral chat een stuk minder was. Ik was nu intussen zo gewoon om aan de chat te vragen om vage TS errors uit te leggen dat de gratis versie opeens te wensen over liet… gek hoe snel je gewend bent aan een bepaalde workflow.

Als dit even goed blijkt dan durf ik mijn abonnement misschien wel opzeggen!

1 like

Ik had mezelf paar weken terug getrakteerd op een jaar Cursor subscription maar de ai wereld verandert snel…

1 like

Idd. Nergens een jaar abo op nemen.

1 like