Zoals wel vele mensen vermoed ik heb ik gigantisch veel foto’s op mijn telefoon staan. Die neem ik soms gewoon om iets niet te vergeten, soms op vakantie een unieke, vaak ook druk ik wel vijftien keer op de knop om één goeie zeker te hebben.
Ik zoek eigenlijk een app om die makkelijk uit te sorteren, MAAR, het mag niet zomaar zijn dat ik er door moet gaan en ja of nee klikken om te behouden (of swipen of whatever). Want het kan best zo zijn dat in een serie van tien gelijkaardige foto’s ik alleen de zevende wil houden want dat dat nu eenmaal de beste is uit die serie.
Dus de app zou zeker al een redelijke intelligentie moeten hebben om series te herkennen en daaruit te laten kiezen, en voor “unieke” foto’s gewoon een ja/nee te hebben, enz…
Ziet er nog een interessant product uit maar lost niet het fundamentele issue op hier: het scannen/uitzoeken van de gigantische collectie, de dubbels, de quatch foto’s, enz… op een vrij eenvoudige manier en of zelfs geautomatiseerde manier…
Op youtube hoor ik vaak goede dingen over “Aftershoot”.
Is wel gericht op fotografen maar ik zie niet in waarom het niet voor iedereen zou werken? 30 dagen proefperiode.
Voor wie hier ooit nog eens moest komen om dezelfde reden. De officiële term is “culling” van foto’s. Dus als je zoekt op die termen ga je veel vlotter resultaten hebben als je zoekt voor een app. Ik moet nog wel eens eentje selecteren, maar, er zijn er dus meerdere…
Zeer herkenbaar. Ik zit nog in de bubbel dat de AI van de ooit te installeren self-hosted apps zoals damselfly, photoprism of immich dit allemaal automagisch voor me gaan doen.