Deze week hebben we Jan en Vincent op bezoek, die komen vertellen over de Club of the Future in Kortrijk.
We mogen cadeaus weggeven:
Telkens 20x ticket aan halve prijs voor Amber Broos (+ Yves Deruyter & Jeroen Delodder) en Max Cooper (+ Niels Orens). Mail Freddy voor een unieke code. Op = op.
80 Computer Club-petjes, speciaal voor de gelegenheid in muzikaal thema. Surf naar petjes.computerclub.online en kies je ontwerp. Zoals altijd maken Vrienden van de Show dubbel zo veel kans. We maken de winnaars na Club of the Future bekend. (Eind maart.)
Instagramable clubs Ik kom uit de tijd (90s/00s) waarbij raves en clubs enkel wat lasers hadden maar vooral dansende mensen. Ik zag deze zomer Eric Prydz in de Hi op Ibiza en 80% van de bezoekers stond daar te filmen of social media posts te maken. Why? What’s the point? Kijk thuis wat YT of een DVD opname en laat de ruimte aan de mensen die zich op het moment zelf willen amuseren.
Ik kijk zo niet uit naar al die immersive visuals. Is de muziek zelf niet immersive genoeg?
Ik zie het ook niet mainstream worden, eerder voor specifieke clubs waar artiesten exclusieve sets of performances komen geven.
Bij het beluisteren van de podcast kreeg ik als concertpromotor al een beetje de poepers. We zien geregeld artiesten die touren met een beperkte set aan eigen lichtmateriaal: moving heads, truss met fixed lampen,… Soms eens projectors zoals Amenra. Maar voor de rest zijn de meeste blij met wat de zaal in-house heeft.
Een lichtshow ontwerpen kost al snel duizenden Euro, doe maar x5 of meer als dat effectief video moet bevatten. (misschien kan AI daar wel een rol spelen?)
Immersive maakt de kloof tussen grote en kleine artiesten ook alleen maar groter… Allemaal tof he, maar op het hoofdpodium van Tomorrowland staan de openers ook gewoon te spelen met de inhouse light-engineer die real-time de knopjes bestuurt…
Ik ben naar Max Cooper geweest!
Vond ook vooral de 4 beamers op die gaasschermen vooraan de moeite! Ook handig als het publiek met bier begint te gooien (tip voor Gert Verhulst). De andere beamers hadden niet zo veel meerwaarde… De dakstructuur kwam de projecties ook niet echt ten goede.
Als ze zo een mesh scherm horizontaal boven het publiek zouden hangen en daar op projecteren, dan waren er minder beamers nodig voor een veel immersievere ervaring denk ik.
Soms gaven de beamers ook gewoon té veel licht, alsof iemand de lichten in de zaal aan deed
Los daarvan wel cool, duidelijk veel werk gestoken in de verschillende visualisaties. Goed georganiseerd met nuttige ideeën zoals die bekers met RFID En dat allemaal voor maar de helft van de prijs
Er stond 1.5eur statiegeld op de bekers. Elke beker had een RFID sticker langs de onderkant die werd gescand bij het afgeven vd drank en bij het teruggeven vd beker.