een dikke week erger ik me dood dat een serach in google wel de map nog geeft rechts maar niet meer clickable is, het adres er onder wel .
iets wat ik dagelijks min 5 gebruik.
"
I’ve actually found a work-around.
Seems to be happening when you are in the EU or have set your search location to EU countries.
Change it to US and you can click the small map again.
Don’t know if this has been done on purpose because of some backwards EU law or not, but it’s annoying AF"
Wat speelt er hier ? gewoon google being idots as usual ? of toch eu wet ?
Misschien mis ik iets, maar je kan toch zoeken in maps zelf? Dat is bijvoorbeeld ook handig als je niet een specifieke winkel zoekt maar “supermarkt in Gent”.
Inderdaad, ik heb zelf ook het gevoel dat ik iets mis → gebruik Google Maps direct indien ik iets locatie gebaseerd wil zoeken en met de extra filters if dat echt een heerlijke experience.
Bvb. iets wat echt geweldig is op vakantie is het zoeken naar een last minute restaurant in de buurt, wat via Google Maps rechtstreeks extreem smooth werkt (zie screenshots hieronder)
Klopt natuurlijk dat het raar is dat jullie UX nu kapot is wat niet de bedoeling is natuurlijk, maar als het een troost mag zijn: de UX van meteen de ‘juiste’ tool te gebruiken is echt top IMO
Voor mobile akkoord, browser openen of google maps app openen is evenveel werk.
Maar op pc staat de browser open en is naar google maps gaan een extra stap die niet nodig is als je via de adresbalk zoekt.