GSM voor senioren

Wie kent er een GSM / eenvoudige smartphone voor 80+ -er? Momenteel doet ze enkel bellen/sms-en, maar als ze de familie whatsapp zou kunnen zien, zou dat ook leuk zijn.
Absoluut belangrijkste vereist is eenvoud in gebruik.
Recent was er topic over dumbphones, maar weet niet of die voor senioren geschikt zijn

Er zijn zeker dumbphones voor senioren maar ik ken er zelf niet genoeg van om advies te geven.

Op Android zijn er meerdere Launchers beschikbaar om de knoppen groot te maken en functies te beperken. Ook op ios is er zo’n modus. (Daar heet die “assistive access” en kan je instellen welke apps toegelaten zijn etc)

1 like

Recent voor een patiënt (ook 80+er) een refurbished iPhone 12 pro ingesteld met assistive access om exact die reden. Wou vooral Whatsapp voor familie en verder enkel bellen, af en toe sms en foto en verder niets. Kinderen van de patiënt weten de code indien er iets zou moeten veranderen. Patiënt en kinderen zijn er alvast tevreden mee

1 like

heb ergens een speciale foon voor ouderen zien voorbij komen, maar heb er geen ervaring mee:
Lively Jitterbug Smart 3 of 4
mijn vader - ondertussen 90 :)) - de basics op een iphone 11 (van Swappie.com/be) uitgelegd…
plus 'n Apple Watch voor monitoring hartslag, zuurstof in bloed en valdetectie met automatische 112 bellen met locatie (geen sponsor)

Bedankt voor deze suggesties. Ik speel er wat mee