Hello, ik heb op maandagavond mijn eerste hackathon gedaan bij Github in SF. Volgende tools werden gebruikt maar ik vroeg me af of er nog andere interessante tools zijn voor een Hackathon?
Dag Julie, voor mij is een Hackathon “heel snel een proof of concept bouwen voor een bepaald business probleem, waarbij de oplossing verre van "production ready is?”. Kortom, gewoon een snelle oplossing tonen met de bedoeling iets los te krijgen (geld, een project laten starten, een bedrijfje, een nieuwe app, whatever).
In dat opzicht zijn er honderden tools denk ik die kunnen helpen, maar allemaal heel afhankelijk zijn van wat je moet oplossen. Ik begrijp dat vandaag alles met AI wat sneller kan gaan qua “hacken”, en je mogelijks iets minder developer moet zijn (niet slecht bedoeld, dus ik excuseer me al op voorhand).
Anyway, ik heb zo van die “start.me” pagina’s waar ik alles verzamel, en dit is de “Tools” sectie die ik graag met je deel (stuur maar pm indien je de lijst als tekst wil). Sommige gebruik ik, andere al niet meer, veel staan er op om mss ooit te gebruiken. Velen zijn ook lijsten van tools. Meesten staan er op om "te leren hoe anderen het doen” en info te verzamelen. Echter, in de software waar ik dagelijks aan werk gebruik ik die zelden, omdat “production grade” software toch nog een heel ander beestje is… ik geloof namelijk niet dat je door 17 vandaag hippe platformen aan elkaar te linken in de cloud een echte goeie oplossing maakt voor een bedrijf welke nog wat jaren moet meegaan (en software developers moeten ook nog een reden van bestaan hebben ). Nu als er eentje is waar ik denk dat jij wel interesse in zal hebben is het Gradio. Wordt vaak gebruikt door meer business oriented mensen om snel PoC in context van AI mee te maken. Beloof me alleen dat je er niet mee naar de developers gaat en zegt “dat het toch allemaal niet zo moeilijk kan zijn om een app te maken”
Heb ook naar die CodeRabbit zitten kijken… maar ik heb altijd de neiging om snel door te klikken naar de pricing pagina bij zo’n tools, en, als je al die “handige” tools wil gebruiken tikt de rekening wel snel aan. Dat is trouwens een meer algemene bedenking bij allemaal die “hackaton” platformen. Ja het kan snel gaan, maar je ontwikkelt een ketting van tools en platformen die allemaal (tijdelijk meestal, want ze zijn niet allemaal een lang leven beschoren) een bedrag per developer op de rekening gooien waardoor je op het einde van de rit wel met een serieuze operationele kost zit die toch snel de hoogte in gaat (en ook met iedere developer fors meegroeit). Die brengen natuurlijk ook wel waarde mee… maar toch. Iemand nog dat gevoel, of net niet dat gevoel? (let wel, de copilot licentie betaal ik met graagte als ik zie wat die allemaal helpt)