Ik vraag me af hoe jullie op een georganiseerde manier jullie collectie aan kabels opbergen in kasten en lades. Mijn collectie USB kabels, adapters, batterijen, connectors enzovoort is hier sterk aan het aangroeien en ik zou er wat structuur in willen brengen.
Niet meteen de weg die je zoekt, maar ik heb bij onze verhuis ongeveer een jaar geleden een groot deel weggedaan en van elk type max 3 gehouden (tenzij meer nodig) maar denk aan minder gebruikte kabels als micro en mini usb.
In plaats van alles bij te houden kies ik er sindsdien voor om gewoon 1 of 2 betere kabels te kopen wanneer nodig. Dus ik heb voor alles minstens 1 kabel maar kwalitatiever dan voorheen en max 2 of 3 per soort.
Merci voor de tip, van de oudere kabels valt de overload goed mee. De USB-C kabels beginnen nu de bovenhand te nemen , samen met nog wat andere specifieke kabels en connectoren.
Hiervoor zoek ik nog een deftige organisatorische oplossing.
Dat weet ik niet meteen.
Ik heb vooral de duidelijk goedkope kabels weggedaan en dan op amazon, coolblue de reviews gelezen of gekocht bij gekende/vertrouwde merken (Anker, Aukey, …)
Ik werk met gekleurde kabelbinders en geef elk type hetzelfde kleur. Lightning Geel, USB-C Rood… zo vind ik “sneller” terug wat ik nodig heb in mijn schuif.
ik heb 3 RUB dozen met usb/audio/oude nest in.
in die laatste zitten de dingen dat ik (nog) niet wil wegdoen (ps/2, parallel, serieel…)
in de dozen zelf is het een echte nest, al steek ik ze er altijd opgerold met een kabelbinder in. ik vermoed dat er kaboutertjes rondlopen die alles overhoop halen daar
En die kabels die je niet meer nodig hebt, kan je over 2 weken op het Nerdland festival dumpen op de stand van Recupel (of uiteraard in je lokaal containerpark)
Dat gaat thuis niet aanvaard worden, vrees ik .
Kabels die ik maar soms nodig heb, is niet zo erg. Die zitten met een rekje errond in de schuif.
Vervelender vind ik de oplader, die zowat dagelijks gebruikt wordt maar dan tussendoor iets of wat opgerold in de schuif moet en zich daar vanzelf ontrold …
Hah, da’s ook wel een handigheid!
Ik ben onlangs geheel toevallig in Kwarto gestoten op een resem opbergboxen van Sunware en dat was eigenlijk wat ik zocht. Ik heb er eentje gekocht als test en binnenkort ga ik er nog een paar halen.