Heerlijk nieuwe superpower ontdekt. Wilde onze reis naar Denemarken wat voorbereiden en was niet super tevreden met wat google maps (myMaps) kon bieden.
Dus met enkele gerichte prompts aan claude code een kleine webapp gemaakt en die dan via github en docker op mijn homelab gezet.
Dankzij tailscale kan ik dus makkelijk aan mijn webapp vanop mijn pc en telefoon en kan ik waar ik ook ben tips toevoegen aan mijn kaartje en kan ik beginnen denken hoe we best rijden.
Over pretty sick homelabs gesproken:
Dat van mij blijft maar uitbreiden, én is quite mess.
Router, switches, Pi’s, NASsen, het is een zeer functioneel boelken (gelijk ik).
Hoe lossen jullie de fysieke organisatie van jullie homelabs op, en meer specifiek de vaste componenten (dus geen tinker stations aan jullie bureaus of in de garage)?
Mijn elektricien wist er geen antwoord op buiten een lelijke kast van ABB,
daar moeten betere oplossingen voor bestaan.
Het is de bedoeling dat alles in deze kast in mijn trapruimte naar de garage komt. Juist vervelend als ik er effectief in moet zijn want dat is dan een ladder te zetten. En ook wel om cable management te fixen, want de zijpanelen krijg ik dus niet open in die ruimte. Wie een gouden tip heeft voor een railsysteem om de kast te laten zakken…
Ik heb via het werk een afgedankte netwerkkast kunnen bekomen. Is super handig, maar een beetje te groot en neemt redelijk wat plaats in in de garage. Nu, daarvoor lag alles gesmeten in een kast, dit is wel iets handiger om aan te werken.
Yes, er zitten drives in. Ik check straks eens welke. Ik denk 2TB
Wat heb je er voor over? Ik wil er graag iemand blij mee maken (preferably iemand die de eerste stappen in self-hosting zet), maar gratis weggeven vind ik ook geen goed idee. Ik wil dat die terecht komt bij iemand die er goed gebruik van zal maken.
Ik heb (nog) geen rackable hardware : )
Hoe lossen andere mensen dat op met modems en routers en nasseses en home assistants en de wildgroei aan devices?
Boven mijn rack mountable zaken (specifiek zo gekocht zodat het in een rack kan), zit zo een plankje. Staat nu nog niet veel op maar de bedoeling is om daar de home assistant server en hubjes op te zetten en vast te maken met spanbandjes.