Zo’n artikel geeft me echt de kriebels, vooral als ik zie om welke instanties het gaat (overheidsgebonden instellingen…).
Maar iets dat me niet duidelijk is, hoe kan het dat een vervallen domeinnaam nog steeds mails ontvangt? Wordt dat e-mailadres nog door externen gebruikt?
Die e-mails werden wel degelijk gebounced, tot het moment Inti die domeinen heeft geregistreerd en er e-mail voor heeft opgezet. Dus ja, deel van het probleem is óók dat verzenders naar vervallen e-mailadressen blijven afleveren.
Jawadde. Straf onderzoek. Eigenlijk is geen enkele stap dat hij zet rocket science. Alleen het samenbrengen van alle zaken maakt die wel zeer opmerkelijk! Straf werk wederom van Inti!
Eerst dacht ik, ok emails lezen. Maar natuurlijk ook alle services dmv wachtwoord vergeten terug activeren en eigenlijk overnemen. Straf.
en dan vooral de response van de ict van de kamer:
Volgens haar is de ICT-dienst van de Kamer helemaal niet klaar voor zulke cyberaanvallen. “Hun reactie was: 'Ah oei, erg. We koppelen je mailadres af en we zorgen dat je niet meer op de wifi kunt. En klaar, en trekt voor de rest uwen hoebel.”
dat hou je toch niet voor mogelijk?
“Verzachtende” omstandigheid is waarschijnlijk dat ze geen laptops voorzien voor kamerleden en deze dus niet door hun beheerd worden.
al verwacht ik stiekem dat ze beveiligde laptops voorzien voor kamerleden
waar Liekens wel in de fout gaat is dat ze de kamer als werkgever beschouwd, ik denk niet dat kamerleden in dienst zijn bij de kamer, dat zijn eerder zelfstandigen