Nieuw bommetje in YouTube / Affiliate Marketing land.
Insane!
En dit is PayPal heā¦ Geen duister klein bedrijfje
Zolang het over de influencers en affiliate links ging, had ik zoiets van ā¦ shady. (Ik gebruik zelf maar zelden affiliate links) Maar als het over consumenten (en partners) bedriegen gaat ā¦ echt scam. And they hide it in plain sight.
Brrr voos boeltje.
Ik vraag mij altijd af hoe je voor zoān bedrijf kan werken als dev.
Maf. Ik hoop op een class action lawsuit.
PayPal is voor mij juist wel een duister bedrijf, @Aster ā¦ Als je ziet wat Peter Thiel en Elon Musk tegenwoordig zoal verkondigen en uitsteken, verbaast het mij niks dat PayPal dit soort schurkenstreken uithalenā¦ Geld & marktaandeel veroveren op alle mogelijke manieren, daar gaat het voor hen om.
Ze hebben hun bijnaam: āThe PayPal Mafiaā niet gestolen.
Shady stuff. We betalen Honey al een tijdje niet meer, als de vorige click een affiliate komt.
Wie is āweā?
Heerlijk die content. Ook fan van Coffeezilla.
Eindelijk de video gekeken, wtf?!
Crazy. Inderdaad zot hoe mensen dit willen ontwikkelen.
De contradictie tussen coupons verstoppen om bedrijven blij te maken en consumenten vertellen dat ze de beste deal krijgen is ongelofelijk.
Voor ik de video keek dacht ik: hoe moeilijk kan het zijn om een honey alternatief te bouwen? (Niet zo heel moeilijk) Meteen dacht ik ook aan: hoe zou je geld verdienen met dat alternatief? (Op zān minst genoeg om de hosting kosten te recupereren). Dat wist ik niet meteen een antwoord op. Ik vind affiliate links prima, maar zomaar links overschrijven is degoutant. Indien het transparant zou gebeuren kan het misschien maar zou nog altijd shady zijnā¦
Jammer, want het idee van een coupon extensie is best goed.
Toch de affiliate overschrijven, maar zelf het grootste deel doorstorten?
Of een ad tonen vooraleer je de coupons ziet van een bepaalde site, met als prerequisite: 90 personen gebruikte al een coupon -20%, bekijk deze ad om deze te krijgen.
Ik heb geen ervaring met het bouwen van chrome extensions. Maar ik kan wel de backend volledig bouwen.
Ja daās een optie! Lijkt mij ook een redelijke compromis, al denk ik wel dat om geld te verdienen op een eerlijke transparante manier, het gebruiksgemak een beetje omlaag zal gaanā¦
@Xaveer is thuis in de wereld van affiliate marketing. Lijkt me een plek waar veel claims gemaakt worden, en de grijze zone mega reƫel is. (Talking about die wereld, niet over Xaveer ^^)
is de wereld van marketing niet altijd wat flou?
Persoonlijk vind ik de ālast click overwriteā wel ne moeilijke. Want zoals in video, als je eerst op een blog klikt, niet koopt en dan daarna wel koopt via een youtube link, dan is het āokā voor hem, maar als iemand anders het doet, dan niet.
Dit is gewoon het concept natuurlijk, er kan maar 1 iemand betaald worden voor de affiliate in de meeste gevallen.
Alleen was het vermoedelijk niet duidelijk dat Honey ook via affiliate werkt.
Ik heb zelf praktijken gezien waar de aankoopprijs hoger is via een affiliate link dan zonder.
Dat Honey, alleen niet alle codes online gaat invullen en zelf codes gaat blokkeren is dan wel echt frauduleus gezien ze idd A zeggen en B doen.
Er zijn al diverse opties hiervoor:
Familycard.be gaat automatisch zijn affiliate winst met jou delen.
Basically heb je dan altijd een korting code.
Trooper.be maakt het dan weer mogelijk om die winst aan een vereniging/vzw te geven.
Heb ooit Gener8 account gehad van bij hun opstart wat een bedrijf was dat 100% inzette op ājou een % geven voor click, adds, etcā
Zeer grote fan van het idee van Gener8 maar die verdiende ācashā kan je helaas moeilijk inruilen.