Interessante discussie, zeker relevante vragen in Inti zijn thread op X waar ik nooit had bij stilgestaan. Ik dacht dat dit automatisch gedaan werd als iemand vermist was om een beeld te krijgen over wie wat waar en wanneer iemand ies gestuurd heeft.
Ook nog nooit aan gedacht. Ik vermoed dat ze wel toegang kunnen geven, maar wel goed dat het niet automatisch gaat. (Boze ex die in profiel van ex partner wilt kijken?)
Hopelijk haalt de actie iets uit!
Nu ik hierover nadenk, zou ik een feature waarbij een contact persoon toegang kan krijgen wel handig vinden. Je vaste partner, broer, vrouw, beste vriend… 1 iemand die in noodgevallen kan meelezen.
Het dichtste in de buurt is een legacy contact aanduiden maar die hebben geen full permissions en niet bij vermist… en moet op voorhand gebeuren…
Was benieuwd hoe je er in godsnaam aan zou beginnen maar hier licht hij een tipje van de sluier op. Vermoed toegang tot zijn windows pc en veronderstelling dat er saved passwords zijn.
daarvoor kan je best een backupaccount of emergency access definiëren op de password manager.
bij bitwarden kan dit met volledige take-over en kan je zo dus bij de vermiste/overleden/zieke alles bekijken.
ik en mijn vrouw hebben dat zo ingesteld bij elkaar, en vermits de 2FA van de meeste accounts ook in bitwarden zit is dat ook geen probleem.
maar je moet dit voordien configureren, dus als het nog niet gedaan is doe het nu