Is Bluesky leuk?

Het doet raar om haar te zien op je profielfoto. :rofl:

Linken met je domein is super simpel. Slimme manier om verificatie te doen.

1 like

:wave: @jonaspottie.bsky.social

1 like

craigsoenen.bsky.social

1 like

Al 2 mensen startten met Bluesky dmv deze starter pack. :+1:

Correctie, @ort.gent :sunglasses:

1 like

@LambrechtThomaz.bsky.social

1 like

Er komen steeds meer accounts en nieuwsdiensten op BlueSky. Het enige wat ik echt mis is een feed van oud - naar nieuw, zoals X heeft. Ik hoop dat de standaard app dit gaat ondersteunen. Ik zoek ook al naar third party apps die dat wel kunnen, ik heb alleen Skeets voor iOS gevonden die dit doet. Ik twijfel alleen of ik die dienst mijn toegang gegevens toe vertrouw.

Bluesky (‘Following’-feed) is toch reverse chronological (oud > nieuw)?

Wat mij wel stoort: als ik de feed vernieuw wanneer ik de app opnieuw open, zet ie mij bovenaan af. Ik wil ter plekke blijven, en dan naar boven gaan om nieuwe posts te zien, tot ik klaar ben. (Zoals in Ivory.)

Of bedoel je dat?

Precies, dat bedoel ik. Ik ga het nu toch tijdelijk via Skeets proberen, daar werkt deze feedview wel. Ik kan mij alleen aanmelden zonder 2FA en heb dat na het inloggen weer in kunnen schakelen.

Update: Skeets werkt nog niet goed, onthield mijn positie in de timeline niet waardoor ik - net als de reguliere BlueSky app - een nieuw naar oud timeline te zien kreeg.

tototunes@bsky.social

1 like

morlicious.bsky.social

1 like

@hansdreesen.bsky.social

Allé hop
driesdelaey.bsky.social

Met threads had ik de fout gemaakt iedereen van instagram te volgen. Ik probeer voor Bluesky terug meer gericht te volgen.

In TweetDeck (ja toch hé, 't zit ver :sweat_smile:) kon je zo kolommen op hashtag/thema’s maken. Is dat nog een ding tegenwoordig? Uiteraard niet in TweetDeck maar Bluesky (of Mastodon for that matter)

In Bluesky app zijn dat Feeds denk ik. Menu > Feeds en dan kan je feeds pinnen als tabblad.

Bv. ik heb deze feeds: Data BS en Craft CMS

2 likes

Juist dat lijkt me wat ik zocht. Thanks.
Kan je ook feeds maken op basis van selectie volgers? Vb een feed voor computerclubbers - idealiter gekoppeld aan die starterpack (die dan ook update als Kjell z’n starterpack updated :grinning:)

Update: lijsten dus. :man_facepalming:
Heb er eentje gemaakt voor CC. Manueel obv starterpack Kjell.

Er is wel een tool die je toelaat van een starterpack een lijst te maken. Gelezen op TechCrunch.

Bij Mastodon kan je op de advanced web interface meerdere kolommen zetten en Tweetdeck wat nabouwen. 't Is niet zo vlot als Tweetdeck, maar de mogelijkheid is er wel :slight_smile:

Of bij het starterpack op posts te klikken:

1 like

@kriswalraevens.bsky.social

2 likes