Is Bluesky leuk?

Net paar keer gepost op Bluesky. Maar da’s natuurlijk alleen maar leuk als er ook vriendjes zijn.

Er bestaat ook zoiets als een starterskit op Bluesky, waarmee je een wolkje van mensen in 1x kunt volgen. Ik maakte ene aan voor CC: Vrienden van Computer Club

Drop jullie username hieronder, dan voeg ik jullie toe.
De mijne is @kjellkind.bsky.social

1 like

@jessedobbelae.re :v:

1 like

@depee.bsky.social

1 like

shuggie79

1 like

@didymusw.bsky.social

1 like

@frederikdb.com

1 like

@diewy.be

1 like

@notvictr.bsky.social

1 like

@maesbn.bsky.social

1 like

Cool idee, Kjell. Is zo’n Starter Pack volgen eenmalig, of zal ik ook latere toevoegingen automatisch volgen?

Starter Packs = een van de vele goede ideeën van Bluesky.

Geen idee. Maar als ik zou moeten gokken is het eenmaal klikken op allen volgen, en gaat ie niet nieuwe toevoegingen toevoegen aan uw ‘vrienden’.

Ondertussen noemt Thomas “Zuck” @Smollie Bluesky “minder gebruiksvriendelijk” dan :thread::thread: op nationale radio: Waar moeten de verweesde Twitteraars nu heen? - Luister Select | Radio 1

2 likes

https://bsky.app/profile/duckchip.bsky.social

1 like

@gryzo.bsky.social

1 like

@joa9000.bsky.social

1 like

@stijnmaris.bsky.social

1 like

Voor degenen die willen bridgen tussen beide platformen is er nog:

https://fed.brid.gy/docs

(disclaimer: zelf (nog) niet getest)

En voor degenen die verified willen zijn:

(ook hier disclaimer: zelf niet getest :slight_smile: )

Hier Skybridge gebruikt om te bridgen sinds een week. Soms rate limit errors want ze bezwijken wel wat onder de populariteit maar doet wel wat het moet doen. Ik dacht dat Bluesky deze gefund had: Bluesky backs a project that would let Mastodon apps, like Ivory, work with its network | TechCrunch

Reden om te bridgen: op twitter was ik jaren gebruiker van Tweetbot om cross-device te syncen. Die is dan Ivory (Mastodon) geworden toen twitter de API dicht timmerde. Nu kan ik de Bluesky feed toevoegen in Ivory via Skybridge😅

Voorlopig werken ze nog niet aan een Bluesky app

@ortofficial.bsky.social

Vooralsnog.
I may need a vanity handle :face_with_monocle:

1 like