Vorige week las ik ‘I, Robot’ van Isaac Asimov, een boek dat ik enkel van naam kende en nooit echt de moeite leek te vinden omdat ik dacht dat die film met Will Smith er de verfilming van was. En hoewel die Audi RSQ wel een vette wagen was, vond ik die film maar magertjes.
Bleek dat vooroordeel helemaal niet te kloppen! ‘I, Robot’ is een verzameling kortverhalen die zeer vlot lezen en die draaien rond de drie wetten van de robotica. Sowieso ga ik nog andere van de robotboeken van Asimov lezen, en me misschien ook eens wagen aan zijn hele Foundation-saga.
Als student heb ik de robotboeken van Asimov verslonden, meer bepaald de detectivereeks met R. Daneel. En paar jaar geleden ook de eerste 3 Foundation-boeken.
Naast Asimov heb ik ook William Gibson verslonden in mijn studententijd! En minder in het genre van scifi, maar Stephen king ging er ook in als zoete broodjes
@Bartel_D Ik heb ook genoten van de Neuromancer-trilogie! Maar da’s (in het Engels) wel pittig lezen, vooral gezien Gibson van alles uitvindt qua tech-slang. Straalt wel constant de cool uit van een gepixelde Lamborghini