💩️ Kate Coins

Dit verdient een volwaardige post.

Wat een hel is dat toch? Kan je dit afleggen?
Ik kreeg net een melding dat ik 25 kate coins “kreeg” voor Plopsaland. Ik dacht, ok mooi getarget, ik ga idd binnen paar weken eens langs.

Is enkel voor toegangtickets, en enkel voor een korting van 10%. Je moet al goed uw best doen om minder dan 10% korting op plopsa tickets te hebben.

Kjell out.

1 like
  • Ook wil ik geen Kate in mijn feed, en staat het ook niet bij mijn favorieten, toch staan die coins helemaal bovenaan naast mijn favoriete rekening
  • Elke keer een notificatie, dat ik er eentje verdiend heb.
  • Je kan dat dus afzetten … maar daardoor werken notificaties tout court niet meer, en nog enkele kleinere features.
  • Sowieso een dark pattern :cross_mark:
2 likes

Op iPhone kan je meldingen ivm Katecoins afzonderlijk uitschakelen.

Ik krijg meldingen van de KBC app als ik een betaling ontvang maar ik krijg, gelukkig, geen Kate meldingen.

1 like

Dit is Android. Of is er iets in-app dat je kunt regelen?

Da’s nieuw. Staat het dan nog bij uw rekeningen bovenaan?

Dat staat er jammergenoeg nog wel, dat is niet weg te krijgen, maar het stoort mij ook :roll_eyes:.

Mijn screenshot komt uit de KBC app, dus ik stel het daar in.

Dat soort fratsen is toch genoeg om nooit naar KBC te gaan?

Ik denk dat (potentiële) klanten dat wat vaker hardop moeten zeggen, want het product team zit ongetwijfeld in een cocon / tunnelvisie.

2 likes

Ik zit ook bij KBC voor mijn dagdagelijks bankieren maar wordt helemaal niet zo lastig gevallen met Kate Coins. :innocent:

Ik weet niet eens hoe ik ze zogezegd verdien

Ik word er ook onnozel van. Kate Coins, Goal Alert, VAB rijbewijshulp, Q8, Kinepolis,… Hoewel de KBC app in mijn ogen nog steeds superieur is aan vele andere bankapps zijn er tenenkrullend veel tools en integraties die écht niet bij een bank (app) horen. Bovendien zijn alle rekeningen betalend (om al die diensten te kunnen aanbieden?), en denk ik er nu echt aan om na 30 jaar KBC op te stappen en volledig verder te gaan met de gratis rekeningen bij andere banken.

1 like

Ik ben heel benieuwd naar de gratis (groene?) alternatieven :backhand_index_pointing_up:

1 like

10 likes

Groen is een andere kwestie… Maar naast de betalende KBC-rekeningen heb ik gratis rekeningen bij Keytrade, Medirect en Hello-Bank.

1 like

Belfius heeft gratis rekening en is samen met KBC bij de top van bank apps