Kijktip: Polderpioneers

Ik ben op YouTube gestoten op een reeks video’s van 13 jaar geleden. Ik smul ervan! :grin: De reeks heet Polderpioniers.

Eerste aflevering:

Piet Beertema is de man die Nederland aansloot op het internet en het .nl-domein registreerde. In de eerste aflevering van een nieuwe reeks videoreportages gaat Tweakers.net bij hem op bezoek. Volgende week: de oprichters van softwarebedrijf Davilex.

En zo kom ik ook uit bij Piet Beertema, een interessant figuur! Hij is 82. Nodig hem eens uit in Computer Club! :smiley:

Iemand zou eens zo’n reeks moeten maken over digitale pioniers in ons land, nee? Een sideprojet voor Freddy en Smollie? :wink:

8 likes

Goeie tip!
Indertijd gezien als ze uitkwamen.

Deze zou ik zeker ook aanraden:

Guido Van Rossum, je weet wel, de broer van de maker van het font uit “Piraterij is een misdrijf”

Uren A2 racer gespeeld

Gewoon een baas

Guido van Rossum is echt een legend, denk dat ik daar zes jaar geleden eens een Computerklas-feitje over gedaan heb, haha!

2 likes

Net twee videos van de reeks gekeken, eentje over Davilex en de andere over de grondleggers van wifi, en het is echt heel cool!

Bedankt voor de tip! :folded_hands:

1 like

Ik heb ze gevonden, Smollie! Sterker nog: je hebt er volledig topic aan gewijd!

4 likes

Spijtig dat TWeakers dit soort dingen niet meer doet en meer en meer “just another DPG brand” is

goh, hun (video)reviews zijn heel correct geworden met heel wat onderbouwde tests.
en tech hardware is just plane boring dezer dagen…

ben er ook veel minder dan vroeger :frowning:
ma ze hebben wel nog hun eigen identiteit, en de podcast is soms wel ok (soms te hollands for my taste)

In het rijtje illustere verhalen moest ik plots weer denken aan deze:

Blijft een geniaal verhaal, zo cool dat je hoopte dat het waar was.

2 likes

Jan Sloot :clap: Die documentaire en de geheimzinnigheid er rond was geweldig om te zien als 11-jarige toen.

Deel 2 hier

2 likes