Klantenkaarten op smartphone

Ik ben er ook nog nooit in geslaagd om klantenkaarten in Apple Wallet te krijgen. Anders lijkt me het ook handig om geen extra app nodig te hebben. Hoe doen jullie dat?

@Josvangent Het is mij tot nu tot nu toe enkel voor de INNO klantenkaart gelukt. Ik denk dat ze zelf ergens een link voorzien hadden waarmee dat je dat kon doen, want idd in Apple wallet vind ik het ook nie terug om klantenkaarten toe te kunnen voegen

@Claudia_r @Josvangent @Marijn

Je kan niet manueel dingen toevoegen maar met een app zoals pass4wallet (hierboven al vermeld) kan je eender wat aanmaken en in je wallet stoppen.

Ik vind hun UI niet de meest intuïtieve maar het werkt wel gewoon. (Zelf al gebruikt voor trein tickets bv)

Ik zie dat hun app nu helemaal vernieuwd is, de laatste keer dat ik hem gebruikte hadden ze heel was sjablonen waar je uit kon kiezen voor bepaalde kaarten.

Zelf lijkt al mijn klantenkaarten in apple wallet minder handig, als je er veel hebt lijkt mij dat minder overzichtelijk dan een specifieke app?

Edit: De app die ik al gebruikt had was Pass2U Wallet. Dit is die met de sjablonen. UI is ook geüpdate. Hier kan je previews zien van de kaart.

2 likes

Waarom is MyShopi niet goed?
Ikzelf heb eerst fidme gebruikt maar omdat deze zo traag was naar MyShopi overgeschakeld. Nu recent wel gezien dat er een update is.

Voor mij zijn de criteria dat de apps snel moet opstarten als je aan de kassa staat en je kaart tevoorschijn moet halen.
En ook deelbaar zodat m’n echtgenoot deze ook kan gebruiken indien nodig.
Ik neig nu terug richting fidme te gaan.

En ik gebruik android

Exact om die reden, elke keer als ik aan de kassa sta wil hij geen afbeeldingen laden en moet ik gokken welke kaart welke is.

Was mijn ervaring voor lange tijd. Misschien zijn sinds recente updates beter.

1 like

Hier werd ik dit jaar ook heel ambetant van de nagscreens van Stocard aan de kassa. Geen exportfuctie, maar een mail? Wat doe je dan? Je zegt ‘Dit overkomt me niet meer’.
Ik doe hier geen input meer, zonder ik het er weer kan uithalen (ik kijk ook kwaad naar jou, listonic)
Catima heb ik geprobeerd, maar leek me toch een hassle om de prentjes, moest je die willen, er wat deftig in te krijgen.
Een alternatief dat hier nog niet vernoemd is, is OSS Card Wallet.
De links naar alle platformen staan onderaan als je de link volgt, en ik ben er best content van.
Zowel van de input, met OCR & gemakkelijke kaart-shots, als het gebruik ervan aan de kassa.
Delen doen we hier op dit moment niet, dus het ontbreken ervan is geen issue.
(Wat je er jammer genoeg niet bij krijgt, is de goesting om ze allemaal over te zetten :roll_eyes: .)

Ik lees dit topic met stijgende verwondering. Klantenkaarten zijn duidelijk een ding. Ben ik de enige die niet slapend rijk wordt? :wink:

2 likes

Ik ben door dit topic overgestapt naar SuperCard en heb net gemerkt dat ik de kaarten ook kan tonen op mijn smartwatch :grin:

3 likes

ik gebruik ook nauwelijks klantenkaarten. Die van de Delhaize als ik zelf es wil scannen. Die is dan nog es van mijn vrouw ook.

1 like

Bedankt voor alle input; ik heb er een aantal van bekeken en ben uiteindelijk voor nog iets anders gegaan.
Gebruikte sowieso al 1Password (en heb via het werk een gratis abonnement) en daarin kan je bij een entry ook een file (scan van je klantenkaart) en dat werkt tot nu toe heel goed.

Kan je met 1 Password ook een widget gebruiken om snel aan je klantenkaarten te raken?

Hmm, ik weet het niet. Voor mij is dat ook niet echt nodig vermits ik maar enkele klantenkaarten heb en ik in de wachtrij wel tijd genoeg heb om de app te openen.

Probleem is wel dat ik de image in 1PW niet kan rescalen wat soms tot problemen leidt bij scannen. Ga eens een kleinere versie ervan uploaden

Ik gebruik nu al een jaar of vijf Bring, dat eigenlijk een app is om boodschappenlijstjes te delen. De app is niet bijzonder uitgebreid, maar werkt wel op smartwatch. Ongetwijfeld bestaan er betere apps. Voor mij was Bring destijds gewoon de app die ik meer geneigd was te gebruiken, ook na parallel testen met Stocard en Payconiq.

Vind ik wat overdreven. Die klantenkaarten bevatten geen persoonlijke gegevens, je kunt daar toch niets mee aanvangen.
En dan moet je soms ook nog je masterwachtwoord ingeven bij 1pass, dat meestal belachelijk lang is en vol symbolen staat. Niet ideaal als de kassamedewerker ondertussen op je vingers aan het kijken is.

Het was gewoon DE beste app voor klantenkaarten. Al vaak gevloekt bij die overname en wat voor een gedrocht het is geworden.

De nieuwe bancontact pay app is wel sleek. En ze hebben een superhandige widget (nu nog een transparante achtergrond optie)

3 likes