Wat gebruiken mensen hier om klantenkaarten bij te houden op je smartphone ?
Sommige bewaar ik als een foto, maar dat schaalt ook niet echt
Ik ben fan van Catima: het is gratis, geen reclame, export en import functionaliteit (om klantenkaarten te delen met je partner en als backup), ontwikkeld in de Benelux.
Eén van de weinige zaken naast bankstuff waarvoor ik de KBC app nuttig vind. ![]()
Maar heb ook nog een andere app die daar niet zo efficient voor is.
Dus eigenlijk wel op zoek naar een app waar het ook makkelijker is om kaarten te delen binnen het gezin.
Android Wallet
Ik gebruik(te) Stocard; maar sinds die opgegaan zijn in het vreselijke Klarna wil ik hier graag van afstappen.
Ik gebruik (momenteel nog) Payconiq, doet wat het moet doen ![]()
android wallet mar gebruik er eigenlijk maar 2/3 en die dus gewoon op een aparte pagina als widget. snel en eenvoudig (zie widgets topic)
SuperCards - is Europees (Duits), heel lightweight, en is ook enkel bedoeld om klantenkaarten in op te slaan… dus eigenlijk wat Stocard deed voor de overname door Klarna
en je hebt geen account oid nodig
Voor sommigen op dit forum misschien niet onbelangrijk: ze hebben ook een widget (toch op iOS) ![]()
Heeft ook een deelfunctie, maar die heb ik nog nooit gebruikt.
Ik gebruikte vroeger Stocard, maar sinds de overname door Klarna is de app sterk achteruitgegaan. Ze is merkbaar trager en logger geworden.
Waar Stocard vroeger ook offline probleemloos werkte, is het nu vooral frustrerend bij winkels met geen of slechte ontvangst.
Ik ben daarom op zoek naar een alternatief, bij voorkeur eentje waarbij je klantenkaarten kunt delen. Veel van mijn kaarten deel ik namelijk met mijn echtgenoot.
Ook ik typ nog vaak Stocked in helaas.
Nu alles rustig aan het overzetten naar AppleWallet met ‎Pass4Wallet - store cards App - App Store
Belfius app heeft optie ook, maar veel andere goeie alternatieven hierboven.
Gewoon niet MyShopi gebruiken, dat is niet goed.
Ik zocht iets en wou om Klarna-redenen Stocard vermijden. Dus deze indie app met veel native iOS-touches:
Ik las eerst “Smals” ipv “Small Collossus” als maker ![]()
Hier Stocard (rip) omgezet naar Klarna maar is elke keer frustratie aan de kassa. Barcodes en SuperCards eens checken ![]()
Bedankt voor alle tips. Ga er enkele uitproberen
Ik nog steeds “stocard” maar dan nu in de klarna app. Ook geen super fan van Klarna, maar werkt wel gewoon prima. Ik gebruik niets anders van hun app.
Deed ik initieel ook, maar ik vond het echt te traag en te log. Ik stond daar dan in de winkel te wachten tot de app laadde, om dan de juiste kaart te zoeken… en de kassierster dus ook ![]()
Bedankt, ik heb alles overgezet naar deze app. Ze werkt een stuk vlotter dan Klarna. Nu nog installeren bij mijn echtgenoot.
Al heel lang Pass2U Wallet (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.passesalliance.wallet&hl=nl) maar die is in de loop der jaren mismeesterd door de makers en ik wil er van weg eigenlijk. Deed ook wel concert- en toegangstickets.
Plan B was de bank app maar gevoelsmatig wil je klantenkaarten misschien niet kenbaar maken aan je bank. Geen idee weliswaar of bij het openen ervan iets lekt richting de bank. Anderzijds zien ze toch je elektronische betaling in de winkel ![]()
Catima even proberen dan maar!
colour me curious. Je kaarten zitten dan in apple wallet gewoon? of hoe ziet dat eruit? Want dat lijkt me de end goal hier eigenlijk…
hier van stocard overgestapt naar fidme. Vrouw en ikzelf delen een account waardoor we altijd dezelfde kaarten hebben. Ik vond die toen best snappy en snel, wat uiteinlijk is wat je wil: gewoon snel je kaarten, want daarna doe je’m toch terug dicht.
catima, supercards & barcodes lijken ook wel nice, maar atm te lui om nog eens te switchen denk ik. En op zich ook geen probleem dat ik moet oplossen, behalve dat de app er wat mottig uit ziet.
Hier ook Supercards sinds Stocard door Klarna is overgenomen. ![]()
Ben Apple wallets nog wat aan het testen, maar tot nu toe vind ik de standaard weergave (gridweergave) in Supercards iets handiger.