Klassiek bel uitbreiden

Momenteel heb ik een klassieke bel (12v 1A, Niko Toegangscontrole - deurbel 12V~1A incl. lamp, zwart/aluminium) maar deze hangt in de keuken en is niet goed hoorbaar als ik boven rond loop.

Ik heb een draadloze bel geprobeerd, maar die batterij ging telkens na 1 à 2 maanden plat.

Kent iemand een manier om deze bel uit te breiden, zodat ik het boven ook hoor. Een “smart bel” mag ook, zolang ik deze kan aansluiten op de bestaande elektriciteit. Geen Camera, voordeur staat te dicht bij de straat en zo film ik iedereen.

1 like

Heb bij mij thuis Google Nest Doorbell met Battery aangesloten en die gaat constant opladen met de 12V aansluiting (dus nooit lege batterij)

Gewone Google Nest Doorbell heeft 24V nodig dus daar moet je teveel voor aanpassen.

Je kan de camera gewoon laten aanspringen als iemand belt, niet nodig om iedereen te filmen.

Heeft ook gezichtsherkenning dus je krijgt bericht op smartphone met naam wie belt.

Je krijgt dan ook nog altijd geluid via je oude bel beneden, en krijgt melding op je smartphone.

Voor google zijn er verschillende opties zoals de Google nest mini om boven ook geluid te hebben.

Ik heb dezelfde setup als Pieter.
Bij mij was het wel geen bestaande installatie dus even moeten zoeken hoe dat zat qua bekabeling.

Eerst hebben we een tijdje op batterij gewerkt maar die gaat inderdaad snel plat en is heel gevoel aan weersomstandigheden en gebruik.
Nu hij aangesloten is op 12v staan alle settings op max. Hij filmt enkel bij beweging (is een deurbel geen camera, je kan er niet permanent mee filmen), je kan zones instellen etc.

Qua gong heb je in deze setup 2 opties:
Je bestaande kabels doortrekken naar boven en daar ook een gong hangen, maar bij google kan je ook je google nest/nest hub laten afgaan. Zelf je chromecast kan aangeven dat er iemand is.

Ik heb samen met de bel een google nest hub (die met scherm) gekocht en die zegt “er staat iemand bij de frontdoor doorbell” wanneer er iemand is en doet ook “ding dong”.
Als je zo een of een nest mini op je bovenverdieping zet dan is dat misschien ook een oplossing?
Wel merk ik bij mij dat er soms wat vertraging op zit. Soms 1 of 2 seconden, soms meer.
Bij de vliegensvlugge pakjesbezorgers gebeurd het daardoor regelmatig dat wanneer de melding komt, ze alweer weg zijn. Vandaar dat wij ook gekozen hebben om hem aan te sluiten op 12v, dat hoor je uiteraard meteen.

1 like