Is dat die verticale? Die heb ik. En laadt met usb c dus wel handig geen geklooi met batterijtjes. (En nee, de kabel zit niet onderinโ) is ook met een dongle, maar ik geloof dat het via BT ook moet kunnen.
Kostte wel โฌ100 of zo (gelukkig betaald door de werkgever).
Pro (pun intended): zeer ergonomisch, superprecies
Con: Geen Bluetooth, een bloody dongle (USB-A)
Attack Shark R6
Pro: Ergonomie, superlicht, Bluetooth
Con: Er staat Attack Shark met een dom logo op de zijkant
Logitech Pro G X
Pro: Ergonomie
Con: Piece of shit Logitech software, gelukkig 3rd party alternatives (but why in the first place), geen bluetooth, een bloody dongle (USB-A)
Voor mij wint de R6. En is wellicht zelfs de goedkoopste van de drie.
Addendum: ik had vroeger overal een Logitech MX518 en consoorten, niet de mooiste maar perfecte ergonomie, zeer precies, geen software/bloatware. Zeer jammer dat ze die niet meer hebben. De G Hub software van Logitech is een abomination. Kill it with fire.
magic mouse. die die je vanonder moet opladen. ook een apple keyboard hier. mss fanboy, maar ik werk er eigenlijk gewoon graag mee en geen last van wat dan ook hier. Ik ben gewoon heel erg sterk, daardoor waarschijnlijk.
Die MX Vertical mouse gebruik ik al jaaaaaren. Mijn vrouw en aantal collegas al kunnen overtuigen. Veel beter ergonomie. Sindsdien geen last meer van pols.
Nog een extra gouden tip:
Gebruik je muis niet naast je toetsenbord maar voor je toetsenbord. Is mss raar in het begin, maar zoveel beter voor je schouder.
Staat je muis dan dwars?
Ben het hier eens aan het proberen, right is down and down is left. Beetje raar, maar op magische wijze raakt mijn muis toch op de juiste plek.
Nadat mijn Logitech Pro X Superlight dubbelkliks begon te vertonen op de sidebuttons (enorm irritant als je die ook maar voor iets gebruikt), ben ik overgeschakeld naar een ATK Blazing Sky ZERO Ultralight.
Heb een paar jaar geleden tijdens Covid ook de MX Vertical gebruikt toen ik last had van mโn pols. Pijn is weg gegaan en voorlopig niet terug gekomen!
In mijn studententijd heb ik de MX Master (1) gekocht.
Lang gebruikt voor schoolwerk en gamen. Ging best vlot, later een echte gaming muis gekocht en daar toch een verschil in gemerkt vooral qua snelheid.