šŸ›’ Kooptips: TV's

Thanks voor de aanvullingen @Quinten en @StephanS.

Prijsverschil is hier idd wel een paar 100 euro, dus wil ook gewoon voor EU model gaan.

Wat voor mij verwarrend is, is dat er op Coolblue als uitleg van LG WebOS staat:

• Belangrijkste apps: Netflix, YouTube (Kids), Spotify, Google Play, Plex, Apple TV (voor tvā€™s vanaf 2019) en Disney+
  • Belangrijkste ontbrekende apps: Ziggo GO, Videoland, ESPN, NOS, Skype, Tidal en TuneIn

Maar als Google Play aanwezig is, kan je apps als Ziggo GO, Telenet TV etc toch gewoon zelf downloaden? Of bedoelen ze hier echt dat de ondersteuning voor deze apps ontbreekt op LG Web OS en het dus ook onmogelijk is om deze apps zelf te downloaden?

Hoe dan ook is dit op te lossen met Chromecast, maar toch interessant om te weten.

Op deze pagina staat dat het over Google Play Films gaat: https://www.coolblue.be/nl/advies/smart-tv-platforms-vergelijken.html
Je kan er dus geen Android apps op installeren.

Ze bedoelen inderdaad dat deze apps niet op WebOS staan.

WebOS heeft geen play store want dat is helaas geen Android.
Dus als die genoemde diensten (Ziggo, Videoland en NOS) lijken mij voornamelijk een probleem in Nederland) niet beschikbaar zijn op webOS zal je ze niet vinden.

Net daarom vind ik een chromecast (of apple tv of andere tv box) een stuk interessanter.
Smart TV is cool, maar je moet rekenen op de goodwill van ontwikkelaars en tv makers voor updates.
Onze LG Smart TV daar worden de smart features nooit van gebruikt. Ik ben wel ingelogd op de netflix app maar daar stopt het zo wat.
Bijna altijd via de chromecast (zeker nu die een handige remote heeft) en soms via de digicorder.

Ik zou het zelfs fijn vinden mochten ze TVā€™s op de markt brengen zonder ā€œSmartā€ platform.
Nog nooit gebruikt, er is altijd wel een of andere beperking.
En ze worden meestal maar 5 jaar voorzien van updates, Chromecast kost haast niks en kan je vervangen wanneer nodig.

Aha, duidelijk! Waar ik keek op Cooblue vergaten ze dus ā€œFilmsā€ aan Google Play toe te voegen.

Dan vermoed ik dat ik de LG WebOS ook quasi nooit zal gebruiken, omdat de laatste Chromecast nu Google TV heeft en je daar echt alles overzichtelijk kan zien en er veel meer opties zijn qua apps.

1 like

Ik zoek een TV (waar ik ongeveer 3 meter van zal zitten). Bedoeling is dat voetbal ook goed getoond wordt (100Hz?), voetbal is wel via een streaming app, normaal ook nog een digicorder ernaast.
We hebben nu 43 inch en denk om richting 50 inch te gaan. Geen enorm budget, 700ā‚¬ lijkt mij al veel.
Android of google TV is meegenomen, maar kan natuurlijk ook een chromecast er aan koppelen.

Deze die mij het meest aanspreekt is voorlopig Philips The One 50pus8808 Philips The One 50PUS8808 - 50 inch - 4K LED - 2023 | bol.
Ambilight is voor mij wel niet nodig, maar geen probleem als het er op zit.

Zijn er andere aanbevelingen die goed lijken voor mij? Of is die Philips wel een goede keuze prijs/kwaliteit?

Ga voor 55inch en laat die 100hz vallenā€¦

Modellen in de startpost zijn nog steeds relevant

100Hz lijkt leuk op papier, maar ik denk niet dat er een streamingdienst meer dan 30/60Hz uitzendt.

Bedankt voor advies, ik zal die 100hz laten vallen en dan zeker de 55inch overwegen.
Merci voor de beginpost! (Al zijn er ondertussen enkele TVā€™s daarin niet meer leverbaar zoals de LG in het middensegment en de Samsung bij budget.)

nog geen update gedaan van het originele artikel daar de nieuwe tvā€™s nog niet echt beschikbaar zijn. Gaat eerder naar een 2j ontwikkelingscurve dan een 1j

Heb wel de Samsung S95D gezien en moet zeggen dat het matte scherm me wel beviel in beeldkwaliteit is alles weer wat beter in de nummertjes maar of je dit werkelijk zietā€¦
Maar dus het matte effect vond ik wel aangenaam en is nieuw en uniek voor de S95D.
Daartegen, staat wel nog steeds een hoge aankoop prijs.
ik zou dus bij de S95C of LG C3 blijven ( zie boven)

1 like

Update van de first post gedaan.

samengevat:
LG neemt de kroon over van Sony: G4 nieuwe topmodel ( MLA OLED) zit nu echt te dicht bij de Sony in kwaliteit maar verre van voldoende om de meerkost te verantwoorden.

Koop echt een topmodel van het jaar voordien, als je ze nog kan vinden!
25% goedkoper en ze zijn maar 1% ā€œminder goedā€.

best buy 2024 : S90D
(tenzij de C4 veel goedkoper komt )

Mijn 14j oude tv heeft het nog steeds niet begeven maar zou zelf nu gaan voor 83 inch topmodel 2023. Ongeveer 3000 euro, fenomenale kwaliteit op een gigaformaat.
==> 72 inch me te klein , 80 inch hits the sweet spot
==> prijs 83 inch model van 2023 is zlefde als 72 inch 2024
==> op dit formaat zijn de verschillen met een 1800 euro tv te groot en te zichtbaar

je doet echt wel lang met een tv, dus mag wat kosten (en mijn tv is ook verbonden met HTPC en spendeer er vele uren achter.

3 likes

Is er enige duidelijkheid of de schermen van de Samsung S90D 65" in Belgiƫ met QD-OLEDs geleverd worden of met WOLED?
Kleine randopmerking voor wat betreft de G4 (en G3) van LG, deze worden enkel geleverd met muurbevestiging, niet met voet. Deze muurbevestiging is ontworpen om de TV strak tegen de muur te plaatsen maar dit wil wel zeggen dat je kabels op een zeer specifieke plaats uit de muur moeten komen tov het tv scherm om dit te verkrijgen. Je kan natuurlijk een andere muurbevestiging kopen of een voet maar dan komen er weer kosten bijā€¦

normaal QD OLED.
maar denk niet dat zonder microscoop je het verschil kan zien.

blinde test door experts , zonder kijken naar de prijs .
intressante keuze tussen home theater en livingroom tv en best allround

1 like

Aan het kijken om mijn TV/PS5 set-up te ontdubbelen voor bij mijn lief.

Heb nu Sony Bravia 55ā€, 4K, verversingsnelheid van 50 Hz. Content van.

Zou ik upgrade naar model van 100 Hz echt voelen?

Valt te zien welke spelletjes je speelt en/of deze nut hebben op de ps5.
Voor gewoon movie/tv maakt dit niet uit.

Zou alleszins Philips mijden. Is tegenwoordig blijkbaar TP Vision (Chinees merk) met het logo van Philips erop geplakt.

DPG Media Privacy Gate.

Wat verder opgezocht. (Ik heb te snel Team Aster-hulplijn ingeroepen.)

PS5 ondersteunt geen 100 Hz, enkel 120 Hz.

Maaaaaar, dan kwam ik deze duiding van Coolblue tegen:

ā€œBij Coolblue maken we onderscheid tussen 50 en 100 hertz. Dit is namelijk de standaard in Europa. Sommige Amerikaanse tv fabrikanten hanteren verversingssnelheden van 60 en 120 hertz, maar dit maakt in praktijk geen verschil. 50 hertz tvā€™s ondersteunen een 60 hertz signaal en 100 hertz tvā€™s een 120 hertz signaal.ā€

Dus mā€™n PS5 kan dus wel naar 120 Hz, met de betere Bravia. Ben tussen deze aan het vergelijken.

Ik speel typische open-world games, maar ook veel Call of Duty.

100 of 120hz haal je ook niet echt uit elkaar [quote=ā€œFreddy, post:38, topic:470, full:trueā€]
Wat verder opgezocht. (Ik heb te snel Team Aster-hulplijn ingeroepen.)

PS5 ondersteunt geen 100 Hz, enkel 120 Hz.

Maaaaaar, dan kwam ik deze duiding van Coolblue tegen:

ā€œBij Coolblue maken we onderscheid tussen 50 en 100 hertz. Dit is namelijk de standaard in Europa. Sommige Amerikaanse tv fabrikanten hanteren verversingssnelheden van 60 en 120 hertz, maar dit maakt in praktijk geen verschil. 50 hertz tvā€™s ondersteunen een 60 hertz signaal en 100 hertz tvā€™s een 120 hertz signaal.ā€

Dus mā€™n PS5 kan dus wel naar 120 Hz, met de betere Bravia. Ben tussen deze aan het vergelijken.

Ik speel typische open-world games, maar ook veel Call of Duty.
[/quote]

:slight_smile:

Je kiest voor Sony voor het beetje extra gemak met de ps5 I presume.

Voor 1000 euro heb je een oled en voor 750 een goeie miniled

Hemelsā€¦

Mercedes A klasse is 100% Chinees
BYD maakt meer dan 30% van de iPadsā€¦

Ver van alle Chinese merken zijn crapā€¦
Philips consumer Electronic is al dik 10j geen nl
bedrijf meerā€¦

Tv gerelateerd: TCL wordt vermarkt als b merk in BelgiĆ« maar ze hebben absolute top tvā€™s die niet veel tegen de Japanse of Koreaanse merken moeten onderdoen.