šŸ›’ Kooptips: TV's

Ik vermeld enkel Philips, tv’s waarbij meerdere mensen binnen de familie al sneller miserie mee gehad dan met andere merken :upside_down_face:
Zelf heel tevreden van m’n Samsung (Z.-Koreaans)

Sony TV & PlayStation werken wel goed samen. Heb je aanrader, 55ā€ - 4K - 100/120 Hz?

https://tidd.ly/3ZGEbuy (te vinden aan 799 ;-))
Samsung Neo QLED 4K TV QE55QN85D - Audiomix

maar ik zou steeds de 200 euro meer geven voor:
LG C3 OLED55C35LA - 55 inch - 4K OLED evo - 2023 | bol?

1 like

Bij deze een LG G4 65 inch besteld. Bedankt @Aster voor de goeie koopgids! Echt handig en to the point.

Getwijfeld voor 75 inch, maar ging echt wel groot zijn voor onze 4 meter kijkafstand en bijna dubbel zo duur. Snap niet waarom dat plots van 2K euro naar 3,5K euro springt voor 10 inch extra.

Nice congrats! #baller

De prijs is zoveel duurder omdat schermen gemaakt worden uit grote panelen. Beetje zoals wafers en processors.
Dus hoe groter de tv , hoe minder ze er uit een paneel halen.

De 75inch g3 niet aan prijsje gevonden ?

Niet echt meer verder gekeken naar 75 inch eenmaal duidelijk was dat we voor 65 inch gingen, en dan toch voorkeur gegeven aan het 2024 model wegens betere processor, die blijkbaar (volgens reviews) duidelijk beter beeld zou hebben.

Misschien ben ik de enige, maar ik ben fan van mijn Philips Ambilights en wil mijn huidig zeer oude model vervangen door een nieuw.
Maar ik zie nu The ONE, The Xtra en OLED. Volgens wat ik er van begrijp is deze line up good, better, best.
Do I splurge on OLED of is dit de moeite niet waard?
Of is er ergens een goeie deal die momenteel loopt?

• Ik ben geen gamer
  • TV staat niet in een een super verlichte ruimte
  • Moet geen mastodont van een TV zijn
  • Momenteel gebruik ik mijn TV met een chromecast en ben daar eigenlijk heel tevreden over

Hey,

ik denk dat de startpost het allemaal zegt :wink:
Ja oled is het waard…
en als je grotere tv neemt heb je geen ambilight nodig :wink: ( personal opinion)

vele philips tv’s zitten dikwijls in deal bij ibood…

1 like

https://www.ibood.com/nl/s-be/o/lg-55-evo-ai-c5-4k-oled-tv-144-hz-webos-25-oled55c55la/3128302

1 like

En niet te vergeten, de software: Philips-tv’s draaien Titan OS, wat een Europees OS is, en dus geen Google :slight_smile:

Benieuwd naar het advies hier, want het komende jaar zou hier in huis weleens plaats kunnen komen voor een nieuw (tweedehands) toestel. Er wordt hier niet ongelofelijk veel TV gekeken. Maar Ɣls we met het gezin kijken wil ik wel kunnen genieten van een degelijke beeldkwaliteit. Geluid loopt via een oude surroundset.

Huidige TV: 40" Loewe ART, met Google TV 4K dongle. Ondanks dat de Loewe >15 jaar oud is ben ik aangenaam verrast over de (beeld)kwaliteit die het toestel nog steeds uitstraalt. Op elektronicavlak koop ik wel vaker ā€˜toptoestellen’ van enkele jaren oud; geen enkele nood aan nieuwste technologie of gadgets.

Komende van 40" met smalle bezels lijkt 55" een absolute bovengrens voor een nieuw exemplaar. Niet onwaarschijnlijk dat de TV opnieuw in een afsluitbare kast komt, zodat die niet ā€˜stoort’ in de ruimte. Reflectie is wel een aandachtspunt, met veel rechtstreeks invallend daglicht en kinderen die soms overdag TV kijken.

En dan wellicht het belangrijkste: (veel) meer dan €300 wil ik er op korte termijn niet aan uitgeven. :money_bag: Mijn voordeel is dat er geen haast achter zit, dus kan gerust een jaartje de tweedehandsmarkt afwachten.
Bepaalde modellen reeksen / waarvoor ik de ogen open moet houden, voor zover mijn wensen realistisch zijn?

2de hands tv’s ? zou ik niet mee beginnen tbh…

hierbij DPG Media Privacy Gate 260 euro voor een nieuwe 55inch …

Overtuig me! :wink:

Is er zo’n groot risico op in- of doorbranden bij die LED-tv’s? Veroudert de hardware of software heel erg? Of gaan de ontwikkelingen nog steeds zo snel dat recente middenklassers of zelfs budgetmodellen even goed zijn als topmodellen van vijf jaar geleden?
Of ben je gewoon niet aan de tweedehands?

Misschien is mijn omschrijving in ā€˜t eerdere bericht al erg specifiek, maar zelfs een 10 jaar oude OLED lijkt in mijn geval al een ā€œupgradeā€.

Led tv’s hebbeĀ“ geen inbranden maar wat is je doorverkoop waarde op ene kieuwen tv vs eeĀ“ 2de handse aan deze prijs…

Nieuw is nieuw met 24m garantie als consument….