Ik ben op zoek naar een laptop docking station, hopelijk een Black Friday deal.
Moet enkel de basics ondersteunen (1 monitor, paar usb poorten, charger, etc) maar een must is eentje met aparte/lange kabel.
De dongle die daar nu ergens op mijn bureau tussen scherm en laptop bengelt is vreselijk voor de aesthetics.
Ik heb de elgato thunderbolt 3 dock (niet pro, die heeft ingebouwde sd card reader).
Deze is nu gerebrand naar corsair.
Intussen is Thunderbolt 4 beschikbaar dus zijn er nieuwere modellen.
Ik denk dat de meeste name brands vrij gelijkaardig zijn.
Zo’n TB dock is niet goedkoop maar voor mij wel een life saver. Ik heb deze aangeschaft omdat de dongle/dongles die ik gebruikte problemen gaven bij het switchen tussen laptops. Voor werk heb ik een M1 macbook pro en persoonlijk heb ik nog een intel macbook pro. Als ik de dongle inplugde in de ene laptop en wou switchen naar de andere kreeg ik het scherm nooit aan, accessoires werkten niet, altijd een gedoe tot ik heropstartte.
Op goed geluk een Thunderbolt dock gekocht (ook mede voor de aesthetics) en echt super tevreden van! Switchen is nu suuuuper vlot.
De kabel die er bij kwam was niet zo heel lang dus heb onlangs een langere gekocht omdat mijn setup wat gewijzigd is.
Features:
display port
hdmi
audio out
usb/
ethernet
opladen laptop
Overal super handig.
Indien je een windows computer hebt zijn de dell docks ook wel goed. (Werken ook met mac, op kantoor hebben we deze).
Ik heb mijn dock 2dehands gekocht voor €70 dus echt goeie deal maar zou hem zo opnieuw kopen voor volle prijs.
Aantal opties:
Elgato/corsair Thunderbolt 3/4 dock
Belkin tb dock
Caldigit docks (meer premium)
Owc (mac specifieke website dus werkt zeker met mac)
Kan je op deze 2 monitors aansluiten op een M2 macbook met displaylink? Ik ben al even op zoek naar een docking station voor mijn macbook pro waar ik 2 monitors kan op aansluiten.
officieel maar 1 scherm (via displayport), maar via displaylink over USB moet dat wel lukken om een 2e scherm aan te sluiten.
Heb je een M2 of M2 pro, want als ik het goed heb zijn M2 processoren maar voorzien voor 1 display, M2 pro voor 2 en M2 max voor 4.
Alternatief zou je een ipad met sidecar kunnen gebruiken (indien je die hebt uiteraard).
Ik heb ergens een displaylink hub liggen, maar niet meteen een 2e scherm, anders wou ik het wel even proberen!
Vandaag staat een docking op iBood, aan die prijs lijkt deze mij te goed om waar te zijn. De weinige reviews die ik vond spreken wel over een vrij korte kabel naar laptop en geen SD card reader, maar niks die zegt dat de docking slecht werkt.