Mail client tips

Ik ben opzoek naar een mail client om 2 email adressen (1 oulook, 1 eigen domein) op te kunnen beheren. (Gratis)

Wil beide mailboxen in 1 programma en kunnen antwoorden via 1 van de deze mail adressen.

Wil graag out-of-office kunnen instellen en liefst directe sync.
Deftige email handtekening is ook must. (Looking at you Apple Mail :sob:)

Ik had geprobeerd met Gmail maar daar werkt out-of-office niet met emails gekoppeld via POP3.

Gmail doet voor Pop3 ook maar 1x per uur een sync waardoor je met Chrome plugins moet gaan werken.

Tips?

Heeft onlangs een nieuwe look & feel gekregen.

4 likes

Ik laat mijn mails (Telenet en eigen domein ) forwarden naar Gmail en heb daar verschillende outgoing servers geconfigureerd met telkens een eigen signature. Niemand ziet dat alles vanuit Gmail werkt. Bij antwoorden kiest Gmail automatisch het account waar de binnengekomen mail naartoe kwam, bij het opstellen van een nieuwe mail kies ik de verzender. Lekker makkelijk

Heb ik nu ook gedaan, maar je kan geen automatisch antwoord instellen. Alsook die trage sync is zeer irritant. Vandaar dat ik iets beter zoek.

Ik bedoel niet met POP3, maar dat ik in bijvoorbeeld mijn telenet mailbox een rule heb ingesteld die alles naar gmail doorstuurt op het moment dat het binnenkomt. Dan zit er bijna geen vertraging op. Out of office heb ik nog niet gebruikt, dus of dat werkt weet ik niet.

+1 voor Thunderbird. Niet enkel kan je gemakkelijk meerdere emailaccounts samen beheren zonder continu te moeten in/uitloggen, TB heeft ook een geweldige tools om emails automatisch te sorteren. Bovendien heeft het ook een betere spam filter dan de meeste andere clients, IMO. :slight_smile:

Ik snap je vraag rond OOO wel niet helemaal; je kan een email client OOO berichten laten sturen, maar dan werkt dat enkel wanneer de applicatie ook openstaat. Je wil, denk ik, je OOO berichten eerder instellen in je web server – dan is het de webserver dat automatisch een reply stuurt, zelfs nog voor je het in je mail client zou zien verschijnen. Of begrijp ik je use case verkeerd?

Ik wil inderdaad op een webapplicatie mijn OOO instellen.

Mijn huidige set-up is, ik heb een gmail account gemaakt x@gmail.com waar in mee ga inloggen op gmail. Daar laat ik x@eigendomein en x@outlook.com toekomen.

Echter werkt een OOO in gmail enkel voor x@gmail en niet de gekoppelde mail adressen

Hm, ik weet niet of wat je zoekt bestaat. Zoals ik het begrijp is de automatische OOO dat je zoekt altijd een serverinstelling, wat je niet zomaar kan doen via een externe client. Het is ook logisch dat de OOO enkel voor het gmail domein werkt: je stelt namelijk niet zozeer de client in met de OOO message, maar eerder de mailbox zelf. De gmail client kan niet zomaar instellingen in externe mailboxes beginnen aanpassen, dus daar werkt het niet. Ik denk eigenlijk dat wat je zoekt helemaal niet mogelijk is.

De suggestie van @dePeter zou volgens mij wel werken met een OOO. Als je alle mails van je persoonlijk domein forward naar het outlook domein (bijvoorbeeld), dan zal een OOO in outlook daar wel op reageren; voor de outlook mailbox is het namelijk alsof er een nieuwe mail binnenkomt, waar het automatisch een antwoord op geeft. Het antwoord komt dan wel altijd van je @outlook account, en niet van persoonlijk account.

(Ik kan hier ook fout zijn – ik baseer me op ruwe kennis van enkele jaren geleden.)

1 like