📱 Mammoth 2 - Een mooie Mastodon app (made in Belgium & US)

Hey ComputerClub community,

Mammoth 2, de Mastodon client die ik heb helpen ontwikkelen werd gisteren gelanceerd. Omdat ik weet dat veel van de Computerclub members ook op Mastodon zitten had ik graag jullie mening gehad over de app. De app is voor iPhone, iPad and Apple Silicon Macs.

Ons doel is om de ervaring super simple te maken voor nieuwe Mastodon gebruikers:

• Gemakkelijke onboarding
  • Follow recommendations
  • Smart Lists gecureerd door community members
  • For you feed

We staan vandaag op Product Hunt!
Geef ons een upvote als je dit interessant vindt

AppStore link:

Groetjes,
Benoit Nolens

4 likes

De codebase wordt vandaag open-source uitgebracht op onze Github btw. Go open-source!

2 likes

Lees meer over Mammoth 2 op onze blog Introducing Mammoth 2: The easiest way quit Twitter/X for good and join Mastodon – Mammoth Blog

1 like

Sorry dat ik hier sans gĂŞne reclame kom doen. Ik hoop dat dit voor sommige interessant kan zijn.

3 likes

Heel cool, bedankt om jullie app te delen, Benoit!

Een makkelijke onboarding en een manier om nieuwe profielen te ontdekken heeft Mastodon hard nodig, dus ik ben heel benieuwd om het de komende dagen en weken te testen. Eerste indruk is iig goed.

Hoe werken die smart lists? Is dat via een eigen API of ook ActivityPub?

En ik ben ook heel curieus hoe dit verhaal begonnen en gegroeid is. Zitten er investeerders achter?

3 likes

Grote fan van Ivory, maar ik ga deze sowieso proberen.

Onboarding & Discovery fixen is alleszins heel slim.

En wist niet dat Bart Decrem ooit Flock heeft gemaakt. Ik voel een Chatbox-aflevering aankomen :smirk:

1 like

Plannen voor een android app?

1 like

Goeie vraag. Smart Lists is een combinatie van ActivityPub en eigen API. Dit is hoe onze backend dev het uitlegt:

We built a RelayService that will fetch the posts via activitypub from accounts in all the smartlists, and “relay” them to moth.social. Where they are populated and kept in a very similar form to a traditional Mastodon list. We use standard mastodon api’s to try and keep the engagement metrics as up to date as possible so that we can surface the most engaging content in your ForYou feed. While the smartlist content itself is all the posts from the users on the smartlist.

Mammoth Picks is actual a traditional list on moth.social. the sorta prototype of Smartlists

We zijn ongeveer een jaar geleden begonnen. De eerste versie was nogal basic. Sinds dien hebben we zwaar ingezet op content en user discovery, en op UX.
Het grootste deel van de app werd herschreven sinds dien. Voor meer zou ik je aanraden om onze blog te lezen https://getmammoth.wordpress.com/
of interviews te lezen met onze CEO Bart op TechCrunch en The Verge.

Investeerders momenteel zijn o.a. Mozilla, Marc Benioff en Long Journey Ventures.

1 like

Momenteel zijn we 100% gefocust op iPhone, iPad en Mac. Android is wel een veel terugkomende vraag sinds de Mammoth 2 launch. Ik neem dit mee naar de rest van het team maar vrees dat ons team hier momenteel wat te klein voor is. Mij moet je in ieder geval niet overtuigen van het belang van een Android app!

2 likes

Heel erg fan van de crisp/fluid UI, @bnolens!

(Alvast Gold-subscriber geworden :smiling_face_with_three_hearts:)

1 like