Mixen in Spotify

Zijn er al mensen op het forum die Spotify’s Mix-optie hebben geprobeerd? Je past hiermee de overgangen tussen nummers aan. Moet zeggen: ik ben niet teleurgesteld.

Zie bijgevoegde screenrecording: een overgang die vrij soepel loopt zonder dat je daar veel voor hoeft te doen. De app (desktop + mobiel) toont BPM en toonsoort van de nummers, plus het aantal maten aan het eind/begin waarin de overgang moet plaatsvinden.

(Voordat er vragen komen over de twee nummers: die komen uit een playlist voor de ronde ‘Bij De Beesten Af’ van de muziekquiz die ik bij mijn bedrijf jaarlijks organiseer.)

Het is een beta-functie voor zogenaamde “eligible Premium users”, wat bij Spotify doorgaans betekent dat het over vijf jaar in drie landen wordt uitgerold :relieved_face:.

Dit is de aankondiging door Spotify zelf:

2 likes

Oow, ziet er wel cool uit. Voorlopig zijn enkel de “automatische” overgangen beschikbaar op PC.

De aanduiding van BPM en Toon maakt het echt wel heel nice

1 like

Nice! Ik heb het op Mobile app ook :partying_face: wacht hier al jaren op! lijkt me zeer nuttig voor als je klein feestje geeft waar een DJ overkill is ( goeie dj naam eigenlijk.. dj overkill)

3 likes

DJ Overkill - ik zou 'm boeken!

3 likes

Dit is wat iOS26 ook toevoegde als ‘AutoMix’ bij Apple Music zo lijkt het?

Al lijkt Spotify wel meer controle te geven over hoe je de overgang wenst, maar lijkt mij al ‘geavanceerd’ voor niet tech-savvy mensen.

In iOS (en macOS) 26 werkt dit nu ook vrij goed voor Apple Music. Zelfs over AirPlay werkt het.

1 like