MyMinFin meteen in Doccle

Fin-a-fuckin-ly!

7 likes

Ja, het zou eens tijd worden, geen 5 locaties meer om hetzelfde bericht te krijgen (of misschien nog wel :roll_eyes:), maar direct in Doccle = :fire:. Vind ook dat er wel meer bedrijven Doccle zouden mogen gebruiken; zou handig zijn.
Nog handiger zou een MCP zijn, zodat ik mijn Doccle-facturen niet meer manueel hoef te downloaden en als tweede stap misschien direct in Actual Budget kan toevoegen.

4 likes

Jammer. Het doorsturen tussen de verschillende digitale brievenbussen had het potentiëel om het tot immaterieel cultureel erfgoed te schoppen.

4 likes

Altijd een moeilijke afweging tussen gebruiksgemak en privacy+security. Zeker als onze overheden bedrijven gebruiken die zelf de regels niet respecteren.

Als je in de popup de minimale trackers kiest, kom je terecht op een site waar MS Clarity op draait, hun servers op AWS draaien (en ook hun DNS), maar mail via Microsoft gaat en hun DNSSEC niet op punt staat.

Dit betekent concreet dat:

• Microsoft (Clarity) de volledige browsersessie trackt (tot en met de muisbewegingen). Dit terwijl dit géén functionele tracker is maar een marketing tracker.
  • Hoewel ze goed doen door hun eigen Matomo instance op te zetten (en dus geen Google analytics te gebruiken), wordt deze tracker ook getriggerd vanaf de start en zonder permissie
  • Ironisch genoeg gebruiken ze OOK Google analytics (hoewel ze die restrictief instellen - enkel sessie cookie, geen lifetime cookie), zelfs bij minimale permissies.
  • Dat ze oswald.ai gebruiken als chatbot, en dat deze al meevolgt nog voor de chatbot open geklikt wordt. Waarom moet deze bot meevolgen als er geen chat sessie open is?
  • Dat de logs hiervan bij MS zitten, en de data-opslag bij AWS - beide bedrijven die ook onder Amerikaanse wetgeving (dus onderworpen aan FISA 702, CLOUD act en EO12333) vallen. In sommige gevallen lijkt me dat wel acceptabel (bijv. voor een game portal), voor andere situaties… not so much…

Wetende hoeveel van mijn persoonlijke gegevens (ziekenfonds, minfin, overheden, notariaat, provider, …) bij Doccle zitten, vind ik wel dat ze onverantwoord veel risico nemen.

2 likes