Na mislukte i-Police: Politie vraagt schadevergoeding van 179 miljoen euro van Sopra Steria

179 miljoen schadevergoeding náást terugbetaling van de 65 miljoen aan facturen.
Terecht?

https://datanews.knack.be/nieuws/belgie/publieke-sector/politie-vraagt-schadevergoeding-van-179-miljoen-euro-van-sopra-steria/?utm_medium=social_datanl&utm_source=Facebook#Echobox=1773052227

1 like

Lijkt mij wel terecht. Als er niet is afgeleverd wat er beloofd werd? Sopra Steria had ook moeten weten dat het niet haalbaar was (net als de overheid) en had het of moeten afblokken of scope vernauwen. Zij zijn uiteindelijk degene die de belofte hebben gemaakt om x of y op te leveren en daar niet in geslaagd.

1 like

Als buitenstaanders kunnen we op dit moment eigenlijk voor geen meter zeggen of het terecht is of niet. Daarvoor is er nog veel te weinig informatie publiek beschikbaar.

Het hangt af van wat de contracten zeggen, hoe in de dialoog van de offertefase voor bepaalde pistes is gekozen, waar het is misgelopen, welke schade de politie beweert te hebben geleden, … Voorlopig kennen we alleen maar hoofdlijnen.

2 likes

Akkoord, die nuance zat in mijn achterhoofd, maar had ik niet opgeschreven. Helemaal mee eens!

Haha, was ook helemaal niet als kritiek op jouw post bedoeld. Ik heb wel een beetje ervaring met overheidsopdrachten en probeerde echt een antwoord op de vraag van de OP te bedenken, maar liep direct tegen een muur aan.

3 likes

We kennen ook allemaal de “oja, en het aou automatisch moeten syncen met de agendas van alle betrokkenen, ook degene vermeld in verslag, tenzij die op dienst x werken en geen rol Y hebben. Tenzij op maandag, dan wel. Als het eb is tussen 14 en 16h. Je moet maar een setting toevoegen, t moet niet gebaseerd zijn op sterrenbeeld van de beklaagde.