Naast de socials, waar halen jullie je tech nieuws?

Doorgaan met de discussie van Waarom het gezonder is voor je brein om op ComputerClub Forum te zitten dan op Facebook of TikTok :wink::

Naast de socials, waar halen jullie je tech nieuws? Welke blog, forum, praatgroep, … kan je aanraden?

Euh hier? :slight_smile:

1 like

Aangezien ik in tech werk, veel via de work slack en natuurlijk computer club. Verder ook wel de newsletters van Engadget, The Verge.

Specifiek voor coding nog de personal newsletters van Kent C Dodds en ui.dev

1 like

Ik ben lichtelijk verslaafd aan de “discover” feed van Google. Zit in de Chrome app (Android/iOS) maar ook in de Google app.

Artikelen zijn vaak relevant, coding, gaming, fietsen, etc zowat alles waar ik zaken over op zoek.
De feed is super handig maar ook tijdverslindend. Ik merk dat als ik een andere browser gebruik, ik minder op mijn telefoon zit (want er is toch niets om te lezen).
Dus dubbel: goeie content, maar het houdt mij tegen om een andere browser te gebruiken op mijn iPhone.

Vooral schrik dat ik interessante zaken ga missen als ik een andere browser gebruik.

3 likes

Ik heb paar nieuwsbrieven die ik nooit skip:

• The Briefing, The Information
  • The Information AM
  • Bloomberg Technology
  • Ben Evans
  • (gestopt) TechFT, Financial Times
  • (zelf gestopt, te hardcore) Stratechery, Ben Thompson

Minder nieuws, maar alles wat erin staat kan me boeien: elke maand lees ik Wired (US) van begin tot eind.

2 likes

TLDR en Tweakers.net
Beroepshalve vaak via links op Linkedin
Enne nog bijna vergeten:
Slash dot
Ars technica

1 like

Om mijn informatieconsumptie te optimaliseren, geef ik de voorkeur aan het centraliseren van mijn bronnen via één platform, met een sterke voorkeur voor RSS-feeds. Als dit niet mogelijk is, wijk ik uit naar alternatieven zoals X of Mastodon. Mijn belangrijkste bronnen voor tech zijn Tweakers, The Verge, AnandTech, Ars Technica, Bright.nl, en de technologie-sectie van de NOS.

Het ideaalbeeld voor mij is een exclusief gebruik van een RSS-reader, waarmee ik sociale media kan vermijden. Echter, voor lokaal nieuws, dat vaak alleen via X beschikbaar is, vind ik mezelf nog steeds terug naar deze platforms, ondanks mijn voorkeur om ze te mijden.

Daarnaast ben ik een fervent lezer van diverse nieuwsbrieven via Stoop, en betaal ik ook voor sommige nieuwsbrieven, mits ze waarde toevoegen aan mijn kennis of interesses. Dit zijn niet alleen tech nieuwsbrieven maar ook maatschappelijke of medianieuwsbrieven.

2 likes