Misschien wat niche, maar ik vroeg mij af of er een soort nieuwsbrief reader app/tool bestaat waar ik nieuwsbrieven kan lezen zonder dat mijn inbox volloopt met nieuwsbrieven?
Context:
Ik volg een aantal nieuwsbrieven, maar heb niet altijd meteen tijd om ze te lezen dus laat ik ze als ongelezen staan.
Daarnaast probeer ik 0 ongelezen emails te hebben, want elke email is/voelt als een todo. Als ik 0 ongelezen emails heb, weet ik dat mijn todos klaar zijn.
Het aantal interessante nieuwsbrieven die binnenkomen groeit gestaag, wat ervoor zorgt dat ik meer en meer ongelezen emails heb.
Stoop heb ik even gebruikt, maar uiteindelijk die App (en alle nieuwsbrieven erin) uit het oog verloren. Nooit een gewoonte van gemaakt om de App ook effectief na te kijken.
Ik ben zelf ook als zijprojectje een App beginnen te maken om RSS-feeds en nieuwsbrieven te combineren. Maar nooit afgewerkt.
Kan je niet beter werken met een map in je mailbox voor nieuwsbrieven? Keep it simple enzo.
Stoop klinkt inderdaad als wat ik in mijn hoofd had.
Ja automatisch nieuwsbrieven in een bepaalde folder zetten is ook geen slecht idee!
Zelf iets maken heb ik ook al aan gedacht. Leek mij nog wel interessant indien de app/dienst een eigen e-mailadres heeft zodat je jouw persoon Email niet moet ingeven. Je weet nooit wie je data verkoopt.
Ik maak zelf gebruik van Feedbin, is een RSS reader die ook een functie heeft waarin een uniek e-mail adres gegenereerd wordt, die je vervolgens kunt gebruiken voor je newsletter abo’s. Die komen dan netjes binnen in de reader.