De Kjell is ook dus niet van de jongste hier (oef, ik ben niet alleen oud)
Ik heb RATM nog gezien op pukkelpop (of TW nog kan ook)… fantastische optredens.
Ik vermoed combinatie van zaken. Stond wellicht enkel nog op tape op een “zolder”. Niet altijd tijd of ruimte om die zaken te digitaliseren en wellicht ook nog goedkeuring krijgen.
Van een fotograaf van Vera Groningen heb ik ook gehoord dat zij een berg aan waardevolle media hebben liggen, maar niemand die zich geroepen voelt om dat ergens samen te brengen of te publiceren.
Maar wel heerlijk om hoge kwaliteit aan optredens te bekijken beluisteren van bands die toen op hun piek (naar mijn mening ) waren. Daarom zeg ik altijd tegen vrienden dat ik liever naar een “kleinere” band ga kijken dan naar een zoveelste comeback, puur uit (tweedehandse) nostalgie. Maar dat is wellicht een andere discussie
Haha, ik ben al blij dat ik de groepen achter de afkortingen weet. SOAD heb ik even over moeten nadenken. Oei, dat ik die groepen ken, is dat dan een teken dat ik oud ben? Of dat ik moest nadenken over SOAD? Ben helemaal in de war. Gisteren dacht ik punten te kunnen scoren bij Emile, mijn zoon van 16: ik vroeg of hij wist wat ‘AFK’ betekent. Hij wist (uiteraard… ge moet die kids niet onderschatten) dat dat wil zeggen dat ge niet online zijt, niet beschikbaar. Maar hij wist niet dat AFK staat voor ‘away from keyboard’. Toch nog gescored dus!! AFK is trouwens ook een schitterende documentaire over de gasten achter The Pirate Bay. Zeker de moeite waard om uit te checken of te downloaden op… TPB. Ik heb deze week trouwens nog gescored bij Emile. Hij speelt momenteel Doom. Ik vroeg of hij de BFG al had, maar dat zei 'm niets. Paar dagen later kwam hij mij zeggen: ‘papa, ik heb de BFG ! Big fucking gun!’ Ik zag in zijn ogen hoe cool hij mij vond. Nu, ik ben niet zeker, want ik had mijn bril niet aan. OK, nu terug werken hier. Maar eerst nog een koffie. Dus even AFK… groetjes aan alle CCers!!!